BPM – Procesní řízení
Nastal čas okovat kovářovu kobylu aneb Digitální transformace v IT oddělení
Díl třetí: Podniková samoobsluha aneb Jak digitalizovat IT žádanky
V každé organizaci se stále něco objednává. V některých organizacích řídí nákupy tak, že schvalují došlé faktury, ale není to již pozdě? Neřídí se vše pouze ekonomickým restriktivním pohledem? Jaký význam v tom celém má ten, kdo o něco žádá? Je vnímá...
Robotická automatizace procesů v éře cloudu
Chytrá továrna představuje průmyslový podnik, ve kterém jsou propojeny nejen jednotlivé stroje a celé výrobní linky, ale také další podnikové systémy – ať už z oblasti obchodu, řízení provozu, skladového hospodářství nebo třeba logistiky. Inteligentn...
Web již dávno není jen prezentace firmy
Kvalitní moderní web je nástroj automatizace procesů
Již poměrně dávno uplynul čas, kdy firemní web byl pouhým prezentačním nástrojem, statickým online místem plným propagačních textů, kontaktů a obchodních informací. Tlak na přesun mnoha činností do online světa a neustálé zvyšování efektivity firemní...
Jak se nespálit při popisu firemních procesů?
Procesy, procesní řízení, měření výkonnosti, nebo zachování firemního know-how, to jsou aktuální témata k diskusi prakticky v každé firmě. Není třeba v nich hledat něco složitého, vždyť procesy jsou všude kolem nás, jsou přirozenou součástí našeho ži...
Úspěch stojí na úkolech
Celý pracovní proces je plnění úkolů. Bez nadsázky. Z požadavků zákazníků se generují požadavky na sklad, výrobu, dopravu, je třeba zaúčtovat faktury. Prostě úkoly a zase úkoly... Mnohé z nich dnes pomáhají řešit ERP systémy. Obsahují pokročilé nástr...
Nahradí smartphone papír ve firemních procesech?
Prodeje smartphonů sice již nerostou raketovým tempem, ale možnosti jejich využití se i nadále rychle rozšiřují. O tom, že 100% penetrace chytrých telefonů ve firmách přinese jejich mnohem větší efektivitu i pružnost, je přesvědčen Jan Petr, výkonný ...
Důležitost dokumentace procesů pro automobilový průmysl
Průmyslová výroba, a zvláště automobilní, je postavena na konkrétnosti, přesnosti a rychlosti. To vyžaduje zcela jednoznačné zmapování veškerých firemních procesů a toků v nich. Výrobci informačních systémů a technologií pro tato odvětví musí mít uve...
Podnikové portály (5. díl): Portál jako služba
Portál jako služba je zajímavý koncept, který v poslední době stále více vystupuje do popředí zájmu zákazníků. Čím dál větší procento zákazníků chce v rámci portálu řešit své byznysové požadavky a naopak se co nejméně zabývat tím, na čem a jak řešení...
Podnikové portály (4. díl): Tři UX tipy pro přívětivější portál
Vyzkoušejte si, jak během několika minut s pomocí tří jednoduchých UX praktik prozkoumat váš portál z pohledu návštěvníků. Věřím, že o zkratce UX jste již slyšeli. Za jejím významem se skrývají slova User Experience, která se dají přeložit jako uživa...
Je pro vás vhodný Liferay portál?
Již řadu let je portál Liferay oblíben jako integrační platforma extranetových či intranetových řešení. Liferay v základu nabízí několik užitečných funkcí a aplikací, na kterých lze postavit i přehledný web celé společnosti. Jde především o systém pr...
Podnikové portály (3. díl)
Portálové projekty a časté chyby zadavatelů
Uvažujete-li o nasazení portálové technologie do vaší společnosti, následující článek by vám měl napovědět, čeho byste se měli vyvarovat, na co se naopak zaměřit a jak se vyhnout riziku neúspěchu, ztracené příležitosti a špatně vynaložených investic....
Podnikové portály (2. díl)
Portál jako součást manažerského rozhodování
V minulém článku jsme se seznámili s portálem coby vstupní branou do interních či externích systémů. Představili jsme výhody jeho nasazení a usnadnění práce uživatelům při každodenním přístupu k datům. Nyní navážeme možnostmi využití portálů k podpoř...
Podnikové portály (1. díl)
Základní možnosti portálů, aktuální trendy
Portály patří k oblíbeným technologiím, na kterých staví společnosti svá řešení. Ta jsou vstupní branou ke všem aplikacím, které společnosti využívají ke každodenní komunikaci jak se zaměstnanci, tj. intranetová řešení, tak i se svými zákazníky a par...