fb

Banky a finanční organizace

Exluzivní partner sekce

Finančním sektorem budou v období 2024–2026 rezonovat nařízení EU

Těžko budeme na trhu hledat více regulacemi a legislativou svázaný sektor než ten finanční. Není důležité, zda se jedná o předpisy a nařízení na úrovni jednotlivých států, nebo celé EU. Protiváhou na misce vah je skutečnost, že tato legislativa často...

5 technologických trendů v pojišťovnictví, které můžeme očekávat pro rok 2024

V dnešním dy­na­mic­kém světě se tech­no­lo­gie vy­ví­je­jí rych­le­ji než kdy­ko­li před­tím. Každý týden se zdá, že se na scéně objevuje nový "zázračný" trend, který slibuje re­vo­lu­ci v různých odvětvích, včetně pojišťovnictví. Ale jak odlišit sk...

PSD2 byla v inovaci online bankovnictví krokem vedle

Nová směrnice PSD3 napravuje její chyby

Zvýšit bezpečnost v online placení, zpřístupnit fintechům účty zákazníků skrze API, změnit svět digitálního bankovnictví – to byl smysl směrnice PSD2, kterou Evropská unie uvedla v platnost teprve nedávno. Po čtyřech letech se ale karta obrací a přic...

Fintech

Finanční instituce v digitální éře

Očekávání uživatelů a výzvy starých systémů

V dnešní době plné inovací čelí finanční instituce výzvám spojeným s potřebou přizpůsobit se rychle měnícím se očekáváním moderních klientů. S nástupem digitální éry se mění nejen samo­tný přístup k finančním službám. Nároky zákazníků na kvalitu a ry...

Nařízení o digitální provozní odolnosti (DORA)

Téměř před rokem přijala Evropská rada nařízení o digitální pro­voz­ní činnosti neboli Digital Operational Resilience Act (dále jen „Nařízení“ nebo také „DORA“). Nařízení je zá­sad­ní iniciativou EU v oblasti digi­tál­ní provozní a kybernetické odoln...

AI ve službách udržitelného reportingu

Hodnocení Scope 3 emisí v bankovním sektoru

Bankovní sektor se neustále adaptuje na rostoucí požadavky udržitelnosti a transparentnosti. Zvláštní pozornost je věnována Scope 3 emisím, které zahrnují všechny nepřímé emise spojené nejen s operacemi společnosti, ale také s jejími investičními a f...

Umělá inteligence vygeneruje falešnou občanku za pár sekund

Jak nenaletět podvodníkům?

Umělá inteligence prošla za poslední rok překotným vývojem – a kromě pozitivních výstupů se v souvislosti s AI začínají objevovat i první nega­tiva. S pomocí AI snadno vygeneru­jete falešný průkaz totožnosti, kte­rý je k nerozeznání od oficiálního do...

Jak rozložit banku a znovu ji složit v cloudu

V porovnání s dalšími obory za­čala v ban­kov­nic­tví cloudi­fi­ka­ce poměrně pozdě. Má to samo­zřej­mě svůj důvod, protože v tomto oboru je nutné inovace pečlivě vyvažovat s bezpeč­ností a spo­lehlivostí. Navíc si přenos banky do cloudu žádá skutečn...

Čím víc platebních metod máš, tolikrát jsi e-shopem

Čeští e-commerce hráči chtějí do zahraničí, dveře jim otevře důraz na lokálnost

Svět elektronického obchodu je bez hranic a zdá se, že si to začínají uvědomovat už i čeští zástupci e-commerce. Aby mohli snadno expandovat do zahraničí, musí především zajistit pro své zákazníky bezproblémový, pohodlný a bezpečný nákup s možností v...

Nová generace platebních řešení se hlásí o slovo

Jaké výhody nabízí A2A platby?

Změna je nevyhnutelná. Platební odvětví se připravuje na svět bez plastových karet. Příchod otevře­ného bankovnictví si vyžádal změnu tradičního retaliového bankovnictví. Znamenal totiž přerod od uzavřeného modelu platebních služeb k větší konku...

Co můžou okamžité platby přinést klientům a obchodníkům?

Okamžité platby jsou novým standardem převodu finančních prostředků v tuzemsku i ve většině zemí eurozóny. To přináší nové možnosti a modely chování nejen v osobním životě, ale i v komerční sféře. Jaký konkrétní dopad můžou mít SEPA Instant Payments ...

Streamovací platformy mění české bankovnictví i e-shopy

Společnosti dnes kvůli zajištění kvalitních služeb a hladkého chodu online aplikací často potřebují, aby jejich data byla neustále v pohybu. I proto je v oblasti IT na vzestupu tzv. event-driven integrace, která s využitím kvalitní streamovací platfo...

V digitalizaci služeb pro klienty mají české i slovenské pojišťovny závažné nedostatky

Kvalitní online servis je dnes pro zákazníky stále důležitější, což platí napříč odvětvími, samozřejmě včetně pojišťoven. Z průzkumu společnosti Trask ovšem vyplynulo, že největší pojišťovny na českém a slovenském trhu mají v digitalizaci služeb pro ...

Časopis IT Systems/Speciál
Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Archív časopisu IT Systems
IT Systems 3 IT Systems 1-2 IT Systems 12 IT Systems 11
Archív časopisu IT Systems Special
Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1