Energetika a utility

Chytré měření a řízení dodávek elektřiny
Naše spotřeba elektřiny neustále roste a nepochybně i do budoucna růst bude – stejně jako její cena. Také proto se vyplatí uvažovat o řešeních, která ...

Energetické tržiště na platformě SHAR-Q umožňuje obchodovat s elektřinou komukoli
Společnost Atos, která celý projekt koordinovala, vyvinula spolu s partnery z několika zemí platformu SHAR-Q. Jedná se v podstatě o aplikaci pro snadn...

Práce na modelu vodovodní sítě
aneb je možné projektovat vodárenskou infrastrukturu snadněji?
Příspěvek se zabývá projektování vodovodních sítí včetně domovních přípojek pomocí modelu vodovodní sítě. Projektantovi to přináší rychlejší postup, p...

Nová legislativa pro měření energií a její důsledky
Dne 11. prosince 2018 vešla v platnost směrnice Evropského parlamentu a rady (EU) 2018/2002, kterou se mění směrnice 2012/27/EU o energetické účinnost...

Smart utility je oblast, která se rychle rozvíjí
díky kvalitnějším a dostupnějším technologiím
Internet věcí (IoT) – technologie, která zažívá poslední roky velký boom. Nejprve se o IoT pouze hodně mluvilo a plánovalo, nyní už máme k dispozici r...

Retence zákazníků v utilitách
S liberalizací trhu s elektřinou od roku 2006 a trhu se zemním plynem od roku 2007 postupně vznikalo v České Republice konkurenční prostředí. Větší po...

„Neumím si představit rozvoj CROSS bez silné zpětné vazby od našich zákazníků…,“
říká Martin Staněk, zakladatel společnosti CROSS Network Intelligence
CROSS Network Intelligence (CNI) je relativně mladá a dynamická společnost, která vznikla v roce 2014 odštěpením od společnosti Sykora Data Center. CN...

Ochytřování kritických infrastruktur
Cesta ke smart grids
Začněme definicí: Kritickou infrastrukturou se dle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon) rozumí prvek k...

Nová rizika kybernetických útoků na energetické sítě
Důležité systémy energetických firem jsou součástí kritické infrastruktury státu, a to nejen podle nového zákona o kybernetické bezpečnosti, ale také ...

Kontaktní centra 2.0 (3. díl)
Lead Management - kontaktní centrum jako generátor obchodních příležitostí
Klíčovým předpokladem pro podnikatelský úspěch je získání zákazníků a maximální vytěžení současných i budoucích obchodních příležitostí. Konkurence je...

Kontaktní centra 2.0 (2. díl) - Web engagement v napojení na kontaktní centra
Boj o zákazníky – a to nejen v on-line prostředí – je stále tvrdší. Je proto s podivem, jak málo elektronické obchody a produktové weby využívají komp...

Integrace Smart Meteringu a ERP systémů
šetří čas i peníze
Chytrá zařízení pro odečítání spotřeby energií ušetří ve spojení s informačním systémem peníze i čas. Sledovat spotřebu energií areálů, objektů a dalš...

Jak vybírat systém AIM?
Zkratka AIM znamená Asset Information Management a do češtiny se tento výraz nejčastěji překládá jako správa informací o majetku. Jde o centralizovaný...