ITSM (ITIL) - Řízení IT

6 nejčastějších chyb při správě serverů
Mnoho firem stále spravuje své servery na vlastní pěst. Dokud vše funguje, bývá IT infrastruktura prakticky neviditelná. Jakmile však „spadne“ server, projeví se rizikovost tohoto přístupu naplno. Pro správu serveru jsou totiž nezbytné alespoň zákla...

Ochrana dat a bezpečnost v éře DORA a NIS2
Klíčová role IBM Guardium a SIEM QRadar
InzerceS rostoucími nároky na ochranu citlivých dat a dodržování regulatorních požadavků se firmy stále více obrací k pokročilým nástrojům, které jim umožňují efektivně čelit výzvám moderního IT prostředí. Směrnice DORA a NIS2, které zdůrazňují operační odo...

DevOps aneb Jak modernizovat tradiční vývoj software
Moderní vývoj software stojí na jednoduchých principech – funkčních procesech a dobré komunikaci. Právě ty jsou základem DevOps, koncepce, která zrychluje vývojové cykly a dodává uživatelům kvalitnější aplikace. Zjistěte, jak DevOps funguje a jak zač...

Efektivní řízení externího IT týmu
aneb jak na úspěšný IT outsourcing
Outsourcing IT sice slibuje úspory a expertizu, ale bez efektivního řízení se může zvrtnout v chaos. Jak zajistit, aby váš externí IT tým fungoval jako švýcarské hodinky? Jak překlenout propast mezi vizí a realitou IT projektu? Probereme tipy a po...

DevOps jako závod Formule 1
DevOps ovlivňuje efektivitu a operabilitu firem naprosto zásadním způsobem. Kdo je nemá zvládnuté na nejvyšší úrovni, připravuje se o schopnost rychle reagovat na možnosti trhu, na změny potřeb zákazníků a v neposlední řadě i na organizační změny spo...

Umělá inteligence mění i správu IT majetku
Umělá inteligence přináší téměř každý den nové inovace do většiny odvětví a oblastí lidské práce – a správa IT majetku (ITAM) není výjimkou. Pojďme se blíže podívat, jaké jsou možné přínosy, rizika, a především výzvy z pohledu implementace tak, aby m...

ITSM je klíčem k udržitelnému IT
Udržitelnost je téma, které se dnes promítá do většiny oblastí naší společnosti. Firmy i organizace si to uvědomují a zohledňují enviromentální cíle ve svých dlouhodobých strategiích. S tím však souvisí změna fungování na všech úrovních, včetně ...

DevOps
Záruka rychlého, automatizovaného a bezpečného IT
Přijmout osvědčené postupy DevOps, urychlit vývoj software a jeho nasazení, zvýšit kvalitu a přehled o produktech a službách, by mělo být ambicí každé organizace. V kombinací se zvýšenou bezpečností, růstem automatizace a tvorbou př...

Směrnice NIS2 přichází do Česka:
Jste připraveni?
Národní úřad pro kybernetickou a informační veřejnost („NÚKIB“) v červnu zveřejnil návrh nového zákona o kybernetické bezpečnosti, který předložil do mezirezortního připomínkového řízení. Nový zákon je implementací evropské směrnice...

Měřitelnost přínosů implementace metodologie DevOps
V minulých dílech našeho seriálu o DevOps jsme se věnovali roli DevOps v digitální transformaci: co si pod tímto pojmem představit, a jaké jsou klíčové body tohoto systému práce. Popsali jsme také jak DevOps úspěšně zavést uvnitř technologické organi...

Odkud začít s přípravou na NIS2 a navazující novelu zákona o kybernetické bezpečnosti
Nový zákon o kybernetické bezpečnosti přinese firmám celou řadu nových povinností. Pro firmy tak může být těžké určit, kterými částmi se mají zabývat přednostně a čemu se můžou věnovat později. Odborníci z technologické společnosti ANECT proto vytipo...

Jak úspěšně zavést DevOps
Klíčové kroky a osvědčené postupy pro zavedení DevOps
V předchozím článku „Role DevOps v digitální transformaci“ v IT Systems 5/2023, na který bychom dnes chtěli volně navázat, jsme se zabývali podstatou a výhodami přístupu DevOps. Jeho zavedení v organizaci pomáhá s urychlením i zvýšením efektivit...

Role DevOps v digitální transformaci
Tak jako ve většině technologických odvětví se i ve vývoji softwaru na zakázku stále zvyšuje tlak na jeho rychlost a flexibilitu. V tradičních přístupech, jako je například Waterfall, to však většinou není možné. Technologické společnosti tak obje...

Umělá inteligence pomáhá i v oblasti ITSM
Prakticky jakoukoliv činnost, která pracuje s daty, dokáže zefektivnit umělá inteligence (AI). Není proto překvapením, že i v oblasti IT Service Managementu (ITSM) je AI žhavým tématem. Dokáže zvýšit kvalitu služeb, snížit náklady a zlepšit o...