HRM/HCM - Řízení lidských zdrojů

Budoucnost sdílených kanceláří
Bude coworking i nadále rostoucí trend, nebo je to slepá ulička?
Práce ve sdílených prostorách nastartovala v posledních několika letech velkou oblibu, a to napříč firemním spektrem. U lidí pracujících na volné noze i u velkých korporací, které ji využívají jako zpestření tandemu kancelář, home office. Podle...

Quo vadis, e-commerce?
InzerceV aktuálním vydání IT Systems se věnujeme především oblasti e-commerce, která v minulém roce zažila doposud nepoznanou situaci. Česká e-commerce totiž po 20 letech růstu náhle klesla, což v mnohých vyvolalo paniku a dupnutí na brzdu technologického r...

Miliony skryté v personálních papírech
Firmám často chybí konsolidované informace o mzdách v digitální podobě
O kolik mohou české firmy přidat svým zaměstnancům? Dorovnají růst platů státních zaměstnanců? Otázka, která zajímá 5,5 milionu tisíc zaměstnaných Čechů, má překvapivou odpověď. Firmy samy nevědí a pravděpodobně půjdou metodou pokusu a omylu. V mnohý...

Vstříc technologiím!
5 způsobů, jak HR pomocí moderních nástrojů vylepšuje zaměstnaneckou zkušenost
Povinný home office, online konference, kafíčka přes Zoom a pohovory ve virtuálním prostoru v pandemickém období zcela změnily praxi v náboru nových zaměstnanců a jejich onboarding v mnoha společnostech. I když se s uvolněním pravidel ulevilo všem ex...

Úkoly pro moderní docházkové systémy: Novinky v zákoníku práce, GDPR, Whistleblowing
Nová vláda chystá řadu legislativních změn v oblasti personalistiky – od novinek v docházce po povinnost zřídit proces umožňující zaměstnancům hlásit podvodné jednání. Jan Gřeš, CEO společnosti GIRITON Systems, shrnuje, co se mění a na co si dát po...

Jak pokrýt v docházkovém systému specifika jednotlivých odvětví
Evidence docházky zaměstnanců patří k základní agendě HR oddělení. Jednotlivá odvětví však mají svá specifika a ta se zase různí z pohledu zaměstnance, nadřízeného, personalisty či mzdovky. Každá skupina totiž klade na docházkový systém jiné požadavk...

Sebestřednost v náboru nefunguje
Při náboru by firma měla mít na prvním místě kandidáta, nikoliv sebe
Rozdíl mezi dobrým a špatným náborem je v řadě malých detailů, které často manažeři firem považují za zbytečné. Ani zdaleka nejde jen o to, kandidátovi nabídnout co nejvíce peněz a dní placeného volna. Je to v prvé řadě o rozdílném přístupu. Když děl...

IT firmy plýtvají penězi v náboru pracovníků, kteří jim utíkají ve zkušební době
Nábor pracovníků není žádná raketová věda. Stačí přece vyvěsit inzerát, projít životopisy, setkat se s kandidáty a nakonec vybrat toho nejvíce odpovídajícího popisu pozice. Alespoň takto nad ním spousta firem uvažuje. Když pak ale čerství ...

Docházkové systémy versus hybridní režim práce
Už dva roky čelí personální oddělení velkým výzvám. Hybridní model práce s útlumem pandemie nekončí. Zaměstnanci si na něj zvykli a je na čase hovořit o „nové éře“. Z hlediska IT systémů je pro tuto éru charakteristický přechod do cloudu, ...

Hybrid-office
Práce z domova mění i práci v kanceláři
Jak vypadá kancelářská práce v době končící epidemie Covid-19? Vrací se lidé zpět do svých kanceláří, nebo pokračují v práci z domova? Například u IT firmy Cleverlance se v její pražské centrále i dnes pohybuje stále jen okolo 30 % pracovníků oproti ...

Jakým směrem se bude nadále vyvíjet hybridní model práce?
Hybridní pracovní model se ve firmách zabydlel a pravděpodobně tam zůstane i v postpandemických dobách. Jak se bude „hybrid“ vyvíjet dál a co nového přinese zaměstnancům, týmům a firmám? Trendy v oblasti práce na dálku stojí za to sledovat, z...

Future of Work
Nové technologie mění způsob práce ve všech odvětvích
Všechny aspekty práce lidí i provozu organizací se rychle vyvíjejí. Jejich evoluci pohánějí technologie třetí platformy, jako jsou cloud computing nebo mobilní zařízení, a umocňují nepředvídané situace s významnými dopady, kterou byla a stále je pand...

Hybridní práce vyžaduje nové manažerské dovednosti
On-line mentoring pomáhá uspět v novém normálu
V posledním roce a půl více než polovina firem zásadně změnila svou strategii i způsob fungování. Hybridní styl práce, který řada z nich přijala za standard, ale klade vyšší požadavky na vedení týmů i jednotlivé pracovníky. Klíčovou se stává schopnos...

Jak efektivně sledovat výkonnost pracovníků při smíšeném uspořádání práce
Kolikrát jste se dnes prsty dotkli klávesnice? Kolik hodin jste seděli před monitorem počítače? Kolik e-mailů jste odeslali? Které webové stránky jste navštívili na firemním počítači nebo mobilním telefonu? Kdybyste tyto informace měli, myslíte si, ž...