fb

AI a Business Intelligence

Datová analytika je pro logistiku klíčová

Chytrá práce s poptávkou přinese více udržitelnosti než elektromobil

Svět retailu se v posledních letech velmi rychle a výrazně mění. Nároky zákazníků stále stoupají a silně konkurenční prostředí e-commerce si žádá schopnost pružně reagovat na poptávku. V Evropě se objevuje trend doručení zásilek do pouhých 10-15 minu...

IT Systems 6/2022

Čtvrtá průmyslová evoluce

Inzerce

Brzy tomu bude už deset let, kdy se objevil pojem Průmysl 4.0, který evokoval, že digitální technologie přináší do průmyslu něco převratného, revolučního. Někdo proto může být zklamaný, že ve skutečnosti se žádná průmyslová revoluce nekoná. Ano, různ...

„Jmenuji se Adam, jsem váš virtuální kolega. Nebojte se robotizace.“

Virtuálního kolegu bude mít za chvíli každý. Automatizace lidské práce je jedním z hlavních aktuálních technologických témat. Pokroky v moderních technologiích, zdokonalování umělé inteligence (AI), ale i myšlenka zefektivnění provozu, výroby a další...

EU

Nestane se evropská regulace umělé inteligence další byrokratickou pastí?

Svět ICT upoutává stále větší pozornost zákonodárců a regulač­ních orgánů. V EU je aktuálním tématem například umělá inteligen­ce, která by už brzy měla být regulována nařízením, jehož podobu unijní zákonodárci v současnosti finalizují a které je zná...

Jak BI a controlling pomůže zlepšit výkon výrobní společnosti

Inzerce

Běžná praxe ve výrobním pod­ni­ku: Obchodní ředitel hodnotí výkonnost týmu, rentabilitu zákazníků a produktů. Výrobní ředitel hlídá efektivitu vytížení zdrojů a správnost kalkulací. Ředitel nákupu a logistiky sleduje zajištění materiálem a kvalitu do...

Co stroje neumí

Digitalizace zákazníky zajímá, když šetří čas a personalizuje nabídku

Zákazníci očekávají, že většinu svých požadavků vyřeší online, ať se jedná o založení účtu nebo vrácení balíčku. Čím dál častěji také vyžadují pružné změny objednávek či bezchybně fungující vyhledávací filtry. Vyplývá to ze studie zákaznické zkušenos...

Data Quality Fabric posouvá banky a pojišťovny k evolučně vyspělejší kontrole a ochraně dat

Dokonalá správa dat je dnes ve světě finančních institucí samo­zřej­mos­tí. Počet jednotlivých systémů a datových skladů ale v propletených strukturách hold­ing­ových skupin, které sdružují banky, leasingové společnosti a pojišťovny, nabobtnal i na s...

Budoucnost business intelligence je propojení kompozitní analytiky a headless BI

Poskytnout zaměstnancům a zákazníkům přístup ke sro­zu­mi­tel­ným a konzistentním datům bez ohledu na jejich technické vzdělání – to je hlavní výzva a zároveň trend v oblasti datové analytiky. Pomoci s tím má nový přístup k práci s firemními daty – t...

Evropská unie chce omezit možnosti využití umělé inteligence

V roce 2018 se Evropská komise začala věnovat tvorbě nového legislativního rámce, ve kterém usiluje o regulaci systémů umělé inteligence. V současnosti se návrh nařízení známý pod zkráceným názvem Akt o umělé inteligenci nachází na začátku etapy svéh...

Cesta průmyslu od automatizace k autonomii

Zavádění procesu autonomní výroby vyžaduje holistický přístup

Zavedení umělé inteligence do výroby často selhává při přechodu od zkušebního provozu k tomu běžnému. Vyhnout se tomu lze pouze holistickým přístupem, který zohledňuje celé spektrum obchodních, technických a organizačních souvislostí....

Je voicebot zatím jen módní výstřelek, nebo již nedílná součást moderního kontaktního centra?

S umělou inteligencí se setkáváme doslova na každém kroku a pomalu se stává nedílnou součástí našeho života, často si její použití ani neuvědomujeme. Procesory moderních smartphonů již totiž obsahují enginy pro rychlé zpracování požadavků z oblasti u...

Umělá inteligence přináší e-shopům hluboké pochopení zákazníků i předpověď jejich nákupního rozhodování

Snaha o to, pochopit, jak přemýšlí nakupující, je neodmyslitelnou součástí každého úspěšného byznysu. S touto znalostí jim lze snáze nabídnout přesně to, co žádají. V případě firem s malým množstvím produktů či s velmi blízkým osobním kontaktem se zá...

Česko v EU dominuje v zavádění umělé inteligence, celkově však v digitalizaci zaostává

Podle výsledků Indexu digitální ekonomiky a společnosti Digital Economy and Society Index (DESI) za rok 2021 se Česko mezi 27 členskými státy EU řadí na 18. místo, a tedy oproti roku 2020 si o jedno místo pohoršilo. Lepší výsledek ČR i nadále dosahuj...

Praktické využití umělé inteligence v průmyslu a výrobě

O umělé inteligenci se mluví již velmi dlouho, ale teprve v posledních zhruba dvou letech můžeme pozorovat skutečně zajímavý růst potenciálu jejího použití v průmyslu. Opravdu jde zatím pouze o potenciál, protože drtivá většina firem včetně těch nejv...

Retail v digitální době

Technologie, které mění svět nakupování

Oblast e-commerce je sice na vzestupu téměř nepřetržitě od svého vzniku, ale bezprecedentní události v roce 2020 způsobily její prudký nárůst, protože spotřebitelé se vyhýbali rizikům osobního nakupování. Vzhledem k tomu, že lidé i v roce 2021 stále ...

Časopis IT Systems/Speciál
Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Archív časopisu IT Systems
IT Systems 5 IT Systems 4 IT Systems 3 IT Systems 1-2
Archív časopisu IT Systems Special
Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1