Personalizovaný obsah díky generativní AI
Nová meta marketingu vyžaduje morální kompas
Přiznejme si, že oblast marketingu může být velmi komplikovaná, protože spotřebitelé se utápějí v záplavě různorodého obsahu. V tomto vysoce konkurenčním a rychlém digitálním světě se personalizace stává zbraní pro značky, které chtějí zaujmout a povznést se nad ostatní. Osobní přístup může být onou tajnou ingrediencí, která upravuje obsah a zážitky v souladu s individuálním vkusem a přáními, což přináší hned několik benefitů v podobě lepší zákaznické zkušenosti, následované loajalitou, retencí a zvýšenou návratností investic.
Díky sladění obsahu se zájmy a potřebami zákazníků je personalizované poskytování obsahu něco jako trefa do černého. Zvyšuje zapojení a vede k přesvědčivým sdělením, která vybízejí k akci.
Na scénu dnes vstupuje generativní AI, aktuální hvězda umělé inteligence. Vytváří svěží, někdy i zcela inovativní obsah z již existujících a neuvěřitelně rozsáhlých souborů dat. Tento výkonný nástroj umožňuje firmám bleskově vytvářet vysoce cílený obsah, který rezonuje s jejich publikem.
Aby se firmy mohly svézt na vlně generativní AI, musí si prvně zajistit přístup k vysoce kvalitním datům, které budou relevantní pro jejich publikum. Zároveň by měly průběžně testovat a optimalizovat personalizovaný obsah, aby maximalizovaly jeho dopad na cílovou skupinu.
Morální kompas je nezbytný
Jelikož se firmy při tvorbě marketingu a personalizovaného obsahu stále více spoléhají na AI, stávají se etické aspekty a transparentnost stále důležitější pro zachování důvěry spotřebitelů. Firmy by měly zveřejňovat informace o využívání AI při tvorbě a poskytování obsahu a také poskytovat informace o tom, jak je sbírají, využívají a chrání. Zcela automaticky by měli zákazníkům nabídnout možnost odmítnou, aby jim byl poskytován personalizovaná obsah nebo aby byly zahrnuty jejich údaje do modelu AI.
Navíc řešení etických otázek, jako je možnost zkreslení, soukromí a možnost kontroly, je stále pro AI v marketingu nová zkušenost, která se průběžně vyvíjí. V průzkumu společnosti Progress „Data Bias: The Hidden Risk of AI,“ se ukázalo, že se zkreslením dat se potýká 65 % firem. Zároveň 51 % procent respondentů průzkumu uvedlo, že překážkou řešení tohoto problému je nedostatečné povědomí o zkreslení dat a podceňování jeho negativního dopadu. Firmy musí samy vyhodnotit potenciální dopady a zajistit, aby jejich využívání AI bylo v souladu s etickými zásadami.
Generativní personalizované poskytování obsahu na bázi umělé inteligence se zdá být jedním z převratných objevů. Změní marketing tak jak ho známe a umožní firmám navázat hlubší spojení se zákazníky. Vzhledem k tomu, že generativní umělá inteligence bude i nadále hrát nedílnou roli při usnadňování personalizovaného obsahu ve velkém měřítku, transparentnost a etické aspekty se stanou životodárnou podmínkou pro udržení důvěry spotřebitelů. Firmy musí být ohledně využívání umělé inteligence v marketingu a poskytování personalizovaného obsahu upřímné a řešit etické otázky týkající se zkreslení, soukromí a kontroly s nejvyšší důležitostí.
![]() |
Sara Faatz Autorka článku působí na pozici Director od Technology Community Relations ve společnosti Progress. |