fb

AI a Business Intelligence

Jak udržet kontrolu nad AI v marketingu

AI potřebuje pečlivé řízení a lidský dohled

Vysvětlovat marketérům, že umělá inteligence mění způsob, jakým realizují marketingové kampaně a jak komunikují se zákazníky, je zbytečné. Obsah generovaný AI jim nabízí obrovskou hodnotu, ale také vyvolává obavy a otázky: kolik toho můžeme nechat na...

IT Systems 3/2025

Úroveň digitalizace veřejného sektoru rychle roste

Inzerce

V aktuálním vydání IT Systems jsme se zaměřili na digitalizaci veřejné správy, která se logicky dotýká nás všech. V souhrnu jde o velmi rozsáhlou oblast mnoha agend a s nimi souvisejících informačních systémů. Některé z nich nejsou na úrovni, kterou ...

AI pomáhá vyhrát boj o spokojené zákazníky

Funkci vyhledávání dnes umí téměř každá větší webová stránka. Mnohdy ale stačí drobný překlep nebo špatně napsaný vyhledávací dotaz a návštěvník nenajde, co potřebuje. Digitální zákaznická zkušenost je přitom stále jedna z největších konkurenčních vý...

Budoucnost spolupráce člověka a stroje

Předpovědi vývoje AI pro rok 2025

Rychlý technologický pokrok dokáže překvapit i ty nejzkušenější odborní­ky, zejména když se vyvíjí exponen­ciálně. Jak trefně poznamenal fyzik Albert A. Bartlett: „Největším prob­lémem lidstva je naše neschopnost pochopit exponenciální růst.“ Tato sl...

Když robot prodává

Jak umělá inteligence šetří čas (a nervy) obchodníků

Nahradí AI obchodníky? Některé asi ano. Změní AI fungování obchodu? Určitě ano. A tyto změny se již dějí. Zákaznickou podporu ve formě různých chatbotů známe asi už všichni, datovou analytiku pro vyhodnocování obchodních procesů či chování klientů ta...

Od cloudu k AI

aneb Kde hledat synergie pro efektivní byznys

Uběhly už více než dva roky od spuštění revolučního AI nástroje ChatGPT, a tak je vhodná chvíle ohlédnout se, co nám tento nástroj přinesl. Často se mluvilo o tom, že AI nahradí progra­má­to­ry a další profese. Jaké z těchto předpovědí se skutečně na...

Komentář k prvnímu soudnímu rozhodnutí o AI

Není vyloučeno, aby dílo vytvořené AI mohlo požívat autorskoprávní ochrany

V loňském roce došlo k vydání jed­noho z prvních soudních rozhodnutí týkajících se autorskoprávní ochrany výstupů vytvořených umělou inteligencí (AI). Jedná se o rozsudek Městského soudu v Praze, sp. zn. 10 C 13/2023, ze dne 11. 10. 2023 (dále jen „R...

Dokáže AI číst vaše myšlenky?

Všimli jste si někdy, jak se AI přizpůsobuje tomu, jak s ní komunikujete? Je to skoro, jako by vás poznávala a upravovala své výstupy vám na míru. Jak to, že stroj bez emocí a lidské intuice dokáže působit tak citlivě a mnohdy až strašidelně lidsky? ...

Umělá inteligence v ERP systémech?

Revoluční potenciál s řadou otázek

V dnešní době se o umělé inteligenci (AI) mluví tak často, že se zdá, jako by se z ní stal další zázračný nástroj, který má všechny problémy vyřešit mávnutím kouzelného proutku. Firmy, manažeři i zaměstnanci mají různá očekávání – od automatizace rut...

Agenti AI a lidé budou pracovat společně na úspěchu u zákazníků

Umělá inteligence se rychle vyvíjí a přitahuje pozornost svou schopností zvyšovat produktivitu práce, výkonnost zaměstnanců a zlepšování vztahů se zákazníky. Právě vstupujeme do třetí vlny umělé inteligence, kde autonomní agenti AI půjdou nad rámec p...

Pracuje s daty a ne s datovým bahnem

Datová platforma, která se naplní datovým bahnem, se změní v datovou bažinu. Co pak s ní?

Ve světě přírody je bažina oblast nasycená vodou prosycené sladkou vodou skrývající pod pokrývkou rašeliny nekonečné tajemství života. V digitální džungli našich dní existuje analogie v podobě kom­plex­ních hromad nespravovaných dat, kterým říkáme da...

Kam kráčíš, AI?

O tom, že se umělá inteligence stává trvalou součástí našeho života, už asi nikdo nepochybuje. Technologie, kterou jsme dříve považovali za součást sci-fi, se postupně stává běžnou součástí našeho každodenního života. Co ji ale čeká v příštím roce? O...

Chtějí zákazníci komunikovat s roboty?

Robota ocení zákazník více než špatnou zákaznickou péči

Každý z nás se někdy setkal s nepříjemnou zákaznickou podporou. Ať už jde o dlouhé čekání na telefonu, neustálé přepojování mezi operátory nebo robotické hlášky typu „Omlouváme se, naše provozní doba je od – do“. Každý zákazník chce vyřešit svůj prob...

DORA versus AI

Úloha umělé inteligence v řízení finančních rizik

Už v lednu 2025 vstoupí v platnost nařízení o digitální provozní odolnosti finančních institucí (DORA). Pak začnou evropské orgány dodržování tohoto nařízení kontrolovat. Umělá inteligence (AI) může sehrát zásadní roli v procesu adaptace na nové naří...

Časopis IT Systems/Speciál
Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Archív časopisu IT Systems
IT Systems 1-2 IT Systems 12 IT Systems 11 IT Systems 10
Archív časopisu IT Systems Special
Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1