AI a Business Intelligence
Zpětná vazba od uživatelů pod taktovkou umělé inteligence
Umělá inteligence už sekunduje v řadě oborů. Není tedy překvapením, že se stává šikovným parťákem i produktových manažerů. Při vývoji produktů totiž existuje spoustu rutinních úkolů, které právě AI dokáže hravě zvládnout a ušetřit tak spoustu času i ...
Má RPA ještě smysl v době AI?
Poslední dobou je umělá inteligence všude kolem nás, tedy alespoň se tak může zdát při sledování různých médií. Často upozaďuje i jiné nástroje, které nám pomáhají digitalizovat firemní procesy a agendy. Jedním z takových je RPA (Robotic Prosess Auto...
O dírách a vrtačkách a dvojznačnosti umělé inteligence pro výrobní podniky
Harvardský profesor Theodore Levitt shrnul ve svém známém citátu jednu z dlouhodobě platných marketingových filozofií: „Prodejte zákazníkovi díru, nikoliv vrtačku.“ Pointou je zde to, že pro spotřebitele je cílem výsledek, tedy vyvrtaná díra. Pokud s...
Přínos využití AI ve firmách není jen o zpracování většího množství dat, ale především těch správných dat
Umělá inteligence slibuje zásadní proměnu všech aspektů firemních aktivit, přesto řada společností dosud nemá jasno v tom, jak tuto novinku přetavit z pilotního projektu do plného nasazení. Ve stále více digitalizovaném prostředí se potýkají...
Budoucnost hlasových asistentů?
Synergie, personalizace a analytika v přímém přenosu
Zhruba před dvěma roky vtrhly na trh LLM – velké jazykové modely, jako například OpenAI. A většina firem tak zkusila touto technologií nahradit tradiční konverzační stromy svých virtuálních asistentů. Proč je lepší usilovat spíše o synergii...
Jak přistoupit k zavedení a využití AI, aby vám přinášela co největší užitek
Řeči o umělé inteligenci (AI) jsou v poslední době populární, a z dobrého důvodu. Snad nic se dnes nemění tak rychle a nepřináší tolik nových možností jako velké jazykové, obrazové, hlasové a další modely. Nicméně zatímco celá řada uživatelů si přišl...
Segmentace zákazníků a churn analýza
O standardních úlohách a projektech v oblasti data science (DS), mezi něž patří i segmentace zákazníků a churn analýza, bylo již napsáno mnoho. Většinou se však jedná o obecné obchodní formulace a málokdo už ví, co všechno se ve skutečnosti skrývá za...
Jak vyléčit nemocné voiceboty a asistenty?
Nepovedených realizací digitálních asistentů, chatbotů i voicebotů rychle přibývá, nefungují podle představ a trpí řadou nemocí. Které jsou ty nejčastější a jak je léčit?...
Klepe umělá inteligence i na vaše dveře?
Umělá inteligence (AI) na nás dnes kouká zpoza každého rohu. Zdá se, že bude dalším převratným momentem dost podobným, jako byla virtualizace, která na začátku tohoto tisíciletí umožnila vznik datových center a cloudových služeb obecně....
Pokud chceme zvýšit konkurenceschopnost Česka, nemůžeme před AI zavírat oči
říká Hana Součková, generální ředitelka SAP ČR
S Hanou Součkovou, generální ředitelkou SAP ČR, jsme se potkali v prostorách centra SAP Labs v Brně, kde vznikají nové nástroje pro informační systémy SAP. Řada z nich využívá technologie umělé inteligence, o které se dnes intenzivně diskutuje nejen ...
AI hraje v zákaznickém servisu stále větší roli a může přispět k vylepšení celkové zákaznické zkušenosti
Poskytování vynikající zákaznické zkušenosti je dnes klíčovým faktorem pro úspěch jakékoli organizace. S rostoucí konkurencí a rostoucími očekáváními zákazníků je důležité, aby firmy byly schopny poskytnout rychlé, personalizované a efektivní...
Budoucnost využití AI v e-commerce
Detekovat podvod či si vyzkoušet tričko online už nebude problém
Umělá inteligence je dnes již často používaným buzzwordem, za který se dá skrýt téměř jakýkoliv automatizovaný systém pro využití v online odvětví. Spousta firem a startupů se chlubí implementací AI jen za účelem zvýšení atraktivity vlastních produkt...
Umělá inteligence se stále více prosazuje v HR
Firmy novou éru vítají, zaměstnanci preferují osobní přístup
Již větší polovina (54 %) českých firem využívá nebo letos hodlá nasadit technologie umělé inteligence (AI) pro zefektivnění činností v oblasti lidských zdrojů (HR). Klíčovým nástrojem se AI stává jak v náborových procesech, tak i při analýze dat,...