fb

AI a Business Intelligence

Automatizace, nebo AI?

Budoucnost firemních procesů hledejte v jejich symbióze

Za relativně krátkou dobu se dnes AI stala ve firmách téměř povinným bodem programu všech schůzí. Vzniká dojem, že ten, kdo ji nevyužívá, zaspal dobu. Mnoho organizací ji proto nasazuje bez jasného cíle, jen aby nepůsobily opožděně. Výsledek? Řada pi...

Jak AI mění svět průmyslu

Výrobní podniky na celém světě čelí tlaku globální konkurence a rostoucích výrobních nákladů. Tradiční přístupy, které fungovaly často desítky let, dokážou v současné době zastarat téměř „před očima“. Ve hře, jejíž pravidla se mění doslova přes noc, ...

Průmysloví kopiloti

Od asistentů k nepostradatelným členům týmu

V posledních letech AI rychle pokročila v rozšiřování lidských schopností napříč odvětvími. V oblasti výroby a průmyslu tento vývoj dává vzniknout nové třídě AI asistentů – průmyslovým kopilotům. Tyto systémy nejsou navrženy k nahrazení lidí, ale k p...

Udržitelnost vyžaduje nový přístup k využívání energie

v éře umělé inteligence

Rostoucí zájem o generativní umělou inteligenci vedl k výraznému nárůstu poptávky po výkonných výpočetních systémech. S tím ruku v ruce roste i spotřeba energie a náklady s tím spojené, a tento trend bude nadále pokračovat. Od svého vzniku se velikos...

Při zavádění chat a voice botů by měla být

uživatelská zkušenost až na prvním místě

I přes strhující rozvoj technologií vládne mezi uživateli chat a voice botů spíše nespokojenost. Od neschopnosti využívat uložená data, přes cyklení až po skutečné defekty, které jsou kontraproduktivní. Zajímavé je, že podobné nedostatky se objevují ...

Využít potenciál AI agentů naplno

znamená překonat celou řadu technických i organizačních překážek

AI agenti přináší firmám nový typ digitálních kolegů. Jde o samostatné systémy, které zvládnou řešit úkoly, rozhodovat a dosahovat výsledků bez neustálého dohledu člověka. Pokud ji firmy dokáží správně uchopit, může jim agentní AI výrazně zrychlit pr...

Pro dosažení reálných přínosů AI nestačí jen nadšení

Umělá inteligence se v českých firmách rychle zabydluje. Z nástroje technologických nadšenců a vývojářů se stává běžná součást našeho každodenního života, která má potenciál měnit fungování firem a institucí. Jak ale poznat, zda je umělá inteligence ...

Když chatbot poradí špatně, kdo za to nese odpovědnost?

Právní aspekty nasazení AI v zákaznické podpoře

Chatboti využívající umělou inteligenci (AI) se rychle stali běžnou součástí zákaznické podpory. Firmy je nasazují kvůli jejich dostupnosti 24/7, schopnosti rychle reagovat a výraznému snížení provozních nákladů. Zákazníci si zvykli na okamžité odpov...

Vyřeší AI nedostatek specialistů na kyberbezpečnost?

Zpráva společnosti Fortinet Global Cybersecurity Skills Gap Report zdůraznila nedostatek bezpečnostních dovedností jako jednu ze tří hlavních příčin narušení kybernetické bezpečnosti v organizacích. Vzhledem k tomu, že je stále obtížnější získat zamě...

Pravidla pro AI v EU

regulují nejen vývoj AI, ale také odpovědnost za škody, které může způsobit

V Evropské unii byla nastavena pravidla pro regulaci umělé inteligence primárně prostřednictvím nařízení Evropského parlamentu (EU) 2024/1689 (tzv. AI Act). Dalším důležitým prvkem evropské regulace umělé inteligence je směrnice o odpovědnosti za umě...

AI je jako džin vypuštěný z láhve

Ale láhev je pryč…

Nezáleží na tom, jestli jste malý start-up, velký podnik nebo něco mezi tím. Pokud si myslíte, že to není důležité, pokud si myslíte, že to můžete ignorovat a strčit hlavu do písku, bude vás to v budoucnu bolet. A ne ve vzdálené budoucnosti, ale v bl...

Nová éra kamerových systémů s AI

Nové možnosti pro domácnosti, firmy i města

Kamerové systémy už zdaleka nejsou jen očima, které vidí to, co vy zrovna vidět nemůžete. Chytré kamery s AI, které už jsou dnes běžně dostupné a cenou se od svých předchůdců v zásadě moc neliší, dokážou myslet, učit se a předpovídat. Představují rev...

Churn management: Jak efektivně zvládnout prevenci odchodu zákazníků

Schopnost udržet si zákazníka je v konkurenčním prostředí klíčová pro každou společnost. Marketing vytvořil širokou škálu metod, jak zákazníka udržet, ale většina z nich je spojena s náklady, např. poskytnutí retenční slevy, nebo se metoda nedá aplik...

Časopis IT Systems/Speciál
Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Archív časopisu IT Systems
IT Systems 7-8 IT Systems 6 IT Systems 5 IT Systems 4
Archív časopisu IT Systems Special
Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1