Zajišťujeme, aby naše inovace byly dostupné širokému publiku
říká šéf evropského marketingu TCL
Značku TCL jistě znáte, protože nabízí širokou škálu produktů a zejména v segmentu televizorů je na našem trhu silně zastoupena. Znáte ale příběh a dlouhodobé plány společnosti, která si v posledních letech vydobyla pozici světové dvojky v prodeji televizí a každý rok uvádí na trh řadu zajímavých novinek? Co vlastně znamená její slogan „Inspire Greatness“? I o tom jsme se bavili se Stefanem Streitem, ředitelem evropského marketingu TCL.
Čím je podle vás specifický a zajímavý ekosystém, který svými produkty TCL vytváří?
Je unikátní ve svém rozsahu – sahá od televizí, přes bílé spotřebiče až po telefony nebo audio. Všechny produkty jsou propojené a vytvářejí jednotné prostředí chytré domácnosti. Například aplikace TCL Home uživatelům umožňuje přímo z jejich telefonu ovládat cokoliv od klimatizace po chladničku. Jakmile pak uživatel vyzkouší pohodlí takového propojeného ekosystému, často sahá po dalších produktech z našeho portfolia, a zůstává naší značce věrný. Zároveň, když dovolíte, aby naše produkty uceleně spolupracovaly, přinese to do vašeho života nový rozměr – v pohodlí i v zážitcích. Naši zákazníci oceňují také jednoduchost a efektivitu, které souvisí s plně integrovaným chytrým domácím ekosystémem. Naše vertikální integrace nám umožňuje udržovat vysokou kvalitu a cenovou efektivnost napříč našimi produkty.
Mohl byste trochu rozvést vizi značky TCL a váš slogan „Inspire Greatness“?
Před dvěma lety jsme se rozhodli prostřednictvím „Inspire Greatness“ přiblížit naše globální poslání. Je to poprvé, co máme jednotný slogan ve všech obchodních jednotkách, zemích i regionech. Tato konzistence je klíčová pro dlouhodobé budování značky. Věříme, že v každém člověku je velikost, která někdy potřebuje jen spustit inspirativním okamžikem, aby se uvolnila. Ať už je to zdolání Mount Everestu nebo dosažení malých, každodenních cílů, jako je uběhnutí maratónu nebo složení zkoušky, tyto okamžiky velikosti mohou inspirovat i lidi kolem. Naším cílem je dodávat produkty, které pomáhají zachytit a sdílet tyto okamžiky, jako například naše televizory, které poskytují přístup k inspirativnímu obsahu. Nebo naše mobilní zařízení, která umí zachytit a sdílet osobní úspěchy. Jako globální lídr na trhu s televizory máme za cíl i nadále inspirovat a posilovat lidi prostřednictvím našich inovativních produktů a silné přítomnosti značky.
Jakými způsoby vytváříte příběh značky TCL napříč různými trhy?
Naše firemní hodnoty a inovační strategie se nejlépe projevují prostřednictvím našich marketingových partnerství, zejména ve sportu. V TCL věříme, že sport je ta nejlepší možnost, jak přinášet velké okamžiky, které mohou inspirovat všechny generace. Sport se dobře hodí k TCL, protože ztělesňuje hodnoty excelence, vytrvalosti a úspěchu, které se hodí k naší vizi „Inspire Greatness“.
Partnerstvím s významnými sportovními událostmi a sportovci umožňujeme lidem přístup k prémiovým zážitkům a technologiím, přinášíme vzrušení a inspiraci ze sportu do domácností po celém světě. Takový přístup posiluje viditelnost a přitažlivost naší značky a také zajišťuje, že zůstáváme relevantní a srozumitelní na různých trzích.
Naše inovační strategie jsou navrženy tak, aby zajistily, že kvalitní produkty jsou dostupné v různých cenových kategoriích, aby umožňovaly si užít pokročilé technologie každému. To znamená, že se nesoustředíme pouze na bohaté trhy, ale zajišťujeme, aby naše inovace byly dostupné širokému publiku. Například naše partnerství se sportovními událostmi nám umožňuje předvést naše nejnovější technologie, jako jsou naše televize s vysokým rozlišením nebo pokročilé telefony, které se dají použít k vysílání a zachycování inspirativních okamžiků.
Navíc naše odhodlání k neustálému zlepšování a vnímání zpětné vazby od zákazníků nám pomáhá mít náskok před průmyslovými trendy a přizpůsobovat naše strategie tak, aby vyhovovaly měnícím se potřebám našich zákazníků. Propojením našich firemních hodnot s našimi inovačními strategiemi budujeme příběh značky, který je konzistentní, přesvědčivý a spojený s životním stylem našich zákazníků.
Jakou roli hrají v budování značky TCL vaše vlajkové produkty, jako například nedávno uvedená největší televize na světě?
Mít technologické a výrobní kapacity na produkci velkých displejů, jako jsou naše 115palcové televizory, staví TCL na trhu do výjimečné pozice. Tento vlajkový produkt ukazuje naši technologickou zdatnost a posiluje naše postavení. Nabízí totiž jedinečný vizuální zážitek, je to jako kdybyste si přinesli kino do svého domova. To nám pomáhá růst v prémiovém segmentu a zároveň vyzdvihnout hodnoty naší značky. Tyto velké televizory přitahují pozornost na veřejných místech, kde zaujmou diváky a ukážou sílu TCL v oblasti zobrazovacích technologií.
Vidíme trend, kdy spotřebitelé stále více preferují větší velikosti televizorů, a proto rozšiřujeme naše portfolio směrem k těmto prémiovým produktům. Tento posun je poháněn hlavně vynikajícím vizuálním zážitkem, který větší obrazovky poskytují. Navíc, propojení ve výrobním procesu TCL nám umožňují efektivně řídit náklady, což dělá naše kvalitní velkoformátové televizory dostupnější. V tomto segmentu vedeme, takže cílíme na zvýšení povědomí o značce a urychlení jejího růstu. Naše neustálé investice do výzkumu a vývoje přitom zajišťují, že zůstáváme na špici technologických pokroků v oboru.
Jak podle vás investice do technologií jako NXTPAPER nebo Mini LED dokážou zlepšit uživatelskou zkušenost?
V TCL si dáváme za úkol zpřístupnit pokročilé technologie všem, zároveň si však chceme udržet silnou pozici v prémiovém segmentu. Toho dosahujeme díky našim investicím do inovativních technologií, jako právě NXTPAPER a Mini LED, které nabízejí vynikající kvalitu zobrazení, ochranu očí a energetickou efektivitu. Začleněním těchto špičkových technologií do široké škály produktů zajišťujeme, že vysoce kvalitní vlastnosti produktů jsou dostupné v různých cenových úrovních a vyhovují různorodým potřebám spotřebitelů.
Jak TCL zvládá dodávat dostupné technologie a zároveň upevňovat svoji pozici v prémiovém segmentu trhu?
V posledních letech zaznamenal spotřební průmysl významný trend posunu směrem k prémiovosti, kdy spotřebitelé stále častěji projevují ochotu investovat do produktů, které nabízejí prvotřídní vlastnosti a kvalitu. V TCL se zaměřujeme na propojení pokročilých technologií s našimi produkty, abychom vyhověli této poptávce po prémiových prožitcích.
Nabídkou prémiových produktů vedle dostupnějších alternativ vyhovujeme širokému spektru spotřebitelských preferencí a rozpočtů. Tento dvojí přístup nám umožňuje udržet si silnou pozici jak v segmentu luxusních, tak i mainstreamových produktů.
Důležitým aspektem života i podnikání je dnes udržitelnost. Jakým způsobem se udržitelnost promítá do aktivit TCL?
Environmentální udržitelnost je pro nás velmi důležitá. Spotřebitelé jsou v tomto ohledu stále citlivější a často volí produkty podle snahy společnosti o udržitelné životní prostředí. Proto jsou naše továrny vybaveny solárními panely a soustředíme se na využívání udržitelných logistických možností, jako jsou vlaky místo letecké dopravy, abychom snížili naši uhlíkovou stopu. Rovněž pracujeme na ochraně vod a zajišťujeme, aby naše produkty splňovaly náročné environmentální standardy. A to je jen několik příkladů, jak je TCL odhodlané být součástí řešení environmentálních výzev.
Když pohlédnete do budoucna, jaké vidíte klíčové trendy na trhu spotřební elektroniky? A jak je zohledňujete ve vaší produktové strategii?
Klíčové trendy pozorujeme ve směru bezpečnějších technologií, lepších vizuálních zážitků a větších obrazovek. Naše investice do Mini LED technologie nám umožňuje nabízet velké televizory za dostupnější ceny, což poskytuje vynikající vizuální zážitek. Navíc naše technologie NXTPAPER řeší problémy s únavou očí, čímž zajišťuje bezpečnější sledování.
Zaměřením na špičkové technologie a lidsky navržený design usilujeme o to, abychom byli lídrem odvětví a zároveň vyvíjeli naši značku tak, aby splňovala rostoucí očekávání spotřebitelů. Plánujeme také rozšířit náš úspěšný přístup z TV trhu do dalších produktových kategorií, jako jsou velké domácí spotřebiče a klimatizace, a vnést prémiové technologie i do těchto nových oblastí.
Rozhovor připravil Marek Holub. Redakčně upraveno a kráceno.