fb

Software AMI pro správu majetku a podporu facility managementu

HSI AMIVolba dobrého facility management systému s jasným přehledem o stavu objektů a areálů, je rozhodnutí, které Vás může posunout o velký krok dopředu a zefektivnit řadu souvisejících činností s běžnou agendou vedoucího správy budov. Proto by ve Vašem užším výběru neměl chybět komplexní software AMI pro správu majetku a podporu facility managementu.

AMI je modulární softwarové řešení pro správu majetku a podporu facility managementu. Základem řešení je pasport nemovitostí, díky kterému je k dispozici jasný přehled o stavu objektů a areálů. Ten lze doplňovat ostatními popisnými údaji, které mohou být dále využívány dalšími moduly.

Systém AMI zpřístupňuje data správy majetku a data údržby, dokumenty, technické informace i další podniková data o majetku a jeho správě operativně všem oprávněným osobám v celé společnosti, kde je FM systém implementován. Pracuje s popisnými, grafickými i multimediálními daty, s výkresy a dokumenty a zajišťuje podporu pracovních postupů (workflow) jako je např. řízení procesu údržby nebo zajištění revizí. Dokáže pracovat s prostorovou lokalizací objektů, jako jsou nemovitosti, místnosti, zařízení, zaměstnanci, apod. Umožňuje grafickou prezentaci dat. Software se dokáže plně uživatelsky přizpůsobit a lze jej snadno začlenit do podnikového informačního prostředí.

Obr. Zobrazení mapy areálu nad daty RUIAN s interaktivními popisky.
Obr. Zobrazení mapy areálu nad daty RUIAN s interaktivními popisky.

Systém AMI umožňuje modulové rozložení, které řeší přímé potřeby zákazníka. K základním modulům systému AMI patří:

AMI Pasport umožňuje vytvoření a správu pasportizačních dat o areálech, objektech, majetku a osobách včetně relevantních majetkoprávních vztahů. Zahrnuje stavební členění budov a výrobních prostor, areálů, pozemků, staveb a ploch, síťovou infrastrukturu včetně napojení na venkovní rozvody i energetický management budov. Obsahuje účetní evidenci majetku díky napojení na účetní systém. Základem je prostorová lokalizace sledovaných objektů a jejich grafická prezentace. Přínosem je přehlednější evidence stavu budov a úspory při jejich údržbě. Volitelně lze rozšířit o rozšiřující modul Bezpečnost, který se soustřeďuje na podporu krizového řízení. Řeší prevenci vzniku krizových situací, jejich zvládání a rychlý návrat do normálního stavu s maximální eliminací ztrát a výpadků. AMI Bezpečnost umožňuje provádět analýzy a hodnocení rizik na základě relevantních a důvěryhodných informací, díky mapovým a textovým výstupům významně usnadňuje tvorbu a průběžnou aktualizaci havarijní dokumentace.

Obr. Zobrazení pasportu budovy pro rychlou identifikaci popisných záznamů ve formuláři.
Obr. Zobrazení pasportu budovy pro rychlou identifikaci popisných záznamů ve formuláři.

AMI Údržba zahrnuje evidenci požadavků a celý proces jejich řešení včetně zasílání notifikací. Obsahuje oblast havarijních oprav a plánované údržby. Modul umožňuje vytváření podkladů pro plánování, poskytuje informace o spotřebě materiálu, podporuje řízení interních i externích dodavatelů. Umožňuje definici SLA a sledování KPI, tedy sledování kvality a doby řešení požadavků. Přínosem je optimalizace nákladů údržby.

AMI Rezervace prostor umožňuje evidovat požadavky na rezervaci různých typů prostor (např. zasedacích nebo konferenčních místností) včetně sledování termínů. Vyhledávat volné prostory a vytvářet rezervace je možno dle požadované kapacity a typu místnosti, dle času, termínu i dle potřebného vybavení. V modulu lze graficky zobrazovat tematické mapy využití prostor i generovat přehledné statistiky o využívání prostor. Přínosem je efektivní řízení rezervací a pronájmů, snížení administrativních nákladů i maximalizace příjmů v návaznosti na optimalizaci využití prostor. Zahrnuje také možnost rozšíření o rezervaci služebních vozidel.

AMI Nájmy a pronájmy obsahuje nástroje pro evidenci nájemních smluv, přiřazení pronajímaných prostor a ploch nájemcům, lokalizaci pronajímaných ploch v přehledné mapě i sledování využívání a aktuálního stavu pronajímaných prostor. Samozřejmostí je možnost tvorby tabulkových a grafických reportů. Modul lze provázat na ostatní moduly systému AMI i na další externí systémy např. účetní systém, SAP, atd.

AMI Energie a odečty představuje komplexní řešení pro sledování provozních výdajů na energie (voda, plyn, elektřina,…) a jejich rozúčtování především pro vodárenské a teplárenské společnosti. Zahrnuje podporu provozně – technických kontrol technologií i odečtů měřidel včetně využití mobilního klienta. Modul poskytuje podklady pro energetický audit i pro revize zařízení. Přínosem je jednodušší kontrola nákladů a efektivnější rozhodování.

Hlavní přínosy řešení AMI:

  • Přehlednější evidence stavu budov a úspory při jejich údržbě
  • Úspora nákladů na správu budov a nemovitostí
  • Zkvalitnění rozhodování v oblasti hospodaření s majetkem a zlepšení jeho využití
  • Snížení investičních nákladů a nákladů na rekonstrukce, modernizace a opravy
  • Zefektivnění procesů údržby a řešení požadavků na opravy
  • Zlepšení bezpečnosti a požární ochrany areálu
  • Zjednodušení tvorby reportů a podkladů pro vedení společnosti
  • Zrychlení a optimalizace procesů pronájmů prostor
  • Urychlení a zpřesnění sběru a zápisu dat, přístup k datům kdykoli a kdekoli
  • Zajištění zpětné dosledovatelnosti prováděných činností
AMI Facility

Další informace o systému AMI naleznete na internetových stránkách www.hsi.cz/ami

Jakub Hradil
obchodní manažer pro řešení AMI
tel. 224 809 520, e-mail: jakub.hradil@hsi.cz
Společnost HSI, spol. s r.o., člen skupiny Unicorn

Kalendář akcí
Konference - Semináře - Školení
Časopis IT Systems/Speciál
Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Archív časopisu IT Systems
IT Systems 3 IT Systems 1-2 IT Systems 12 IT Systems 11
Archív časopisu IT Systems Special
Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1