Software AMI pro správu majetku a podporu facility managementu
Volba dobrého facility management systému s jasným přehledem o stavu objektů a areálů, je rozhodnutí, které Vás může posunout o velký krok dopředu a zefektivnit řadu souvisejících činností s běžnou agendou vedoucího správy budov. Proto by ve Vašem užším výběru neměl chybět komplexní software AMI pro správu majetku a podporu facility managementu.
AMI je modulární softwarové řešení pro správu majetku a podporu facility managementu. Základem řešení je pasport nemovitostí, díky kterému je k dispozici jasný přehled o stavu objektů a areálů. Ten lze doplňovat ostatními popisnými údaji, které mohou být dále využívány dalšími moduly.
Systém AMI zpřístupňuje data správy majetku a data údržby, dokumenty, technické informace i další podniková data o majetku a jeho správě operativně všem oprávněným osobám v celé společnosti, kde je FM systém implementován. Pracuje s popisnými, grafickými i multimediálními daty, s výkresy a dokumenty a zajišťuje podporu pracovních postupů (workflow) jako je např. řízení procesu údržby nebo zajištění revizí. Dokáže pracovat s prostorovou lokalizací objektů, jako jsou nemovitosti, místnosti, zařízení, zaměstnanci, apod. Umožňuje grafickou prezentaci dat. Software se dokáže plně uživatelsky přizpůsobit a lze jej snadno začlenit do podnikového informačního prostředí.

Obr. Zobrazení mapy areálu nad daty RUIAN s interaktivními popisky.
Systém AMI umožňuje modulové rozložení, které řeší přímé potřeby zákazníka. K základním modulům systému AMI patří:
AMI Pasport umožňuje vytvoření a správu pasportizačních dat o areálech, objektech, majetku a osobách včetně relevantních majetkoprávních vztahů. Zahrnuje stavební členění budov a výrobních prostor, areálů, pozemků, staveb a ploch, síťovou infrastrukturu včetně napojení na venkovní rozvody i energetický management budov. Obsahuje účetní evidenci majetku díky napojení na účetní systém. Základem je prostorová lokalizace sledovaných objektů a jejich grafická prezentace. Přínosem je přehlednější evidence stavu budov a úspory při jejich údržbě. Volitelně lze rozšířit o rozšiřující modul Bezpečnost, který se soustřeďuje na podporu krizového řízení. Řeší prevenci vzniku krizových situací, jejich zvládání a rychlý návrat do normálního stavu s maximální eliminací ztrát a výpadků. AMI Bezpečnost umožňuje provádět analýzy a hodnocení rizik na základě relevantních a důvěryhodných informací, díky mapovým a textovým výstupům významně usnadňuje tvorbu a průběžnou aktualizaci havarijní dokumentace.

Obr. Zobrazení pasportu budovy pro rychlou identifikaci popisných záznamů ve formuláři.
AMI Údržba zahrnuje evidenci požadavků a celý proces jejich řešení včetně zasílání notifikací. Obsahuje oblast havarijních oprav a plánované údržby. Modul umožňuje vytváření podkladů pro plánování, poskytuje informace o spotřebě materiálu, podporuje řízení interních i externích dodavatelů. Umožňuje definici SLA a sledování KPI, tedy sledování kvality a doby řešení požadavků. Přínosem je optimalizace nákladů údržby.
AMI Rezervace prostor umožňuje evidovat požadavky na rezervaci různých typů prostor (např. zasedacích nebo konferenčních místností) včetně sledování termínů. Vyhledávat volné prostory a vytvářet rezervace je možno dle požadované kapacity a typu místnosti, dle času, termínu i dle potřebného vybavení. V modulu lze graficky zobrazovat tematické mapy využití prostor i generovat přehledné statistiky o využívání prostor. Přínosem je efektivní řízení rezervací a pronájmů, snížení administrativních nákladů i maximalizace příjmů v návaznosti na optimalizaci využití prostor. Zahrnuje také možnost rozšíření o rezervaci služebních vozidel.
AMI Nájmy a pronájmy obsahuje nástroje pro evidenci nájemních smluv, přiřazení pronajímaných prostor a ploch nájemcům, lokalizaci pronajímaných ploch v přehledné mapě i sledování využívání a aktuálního stavu pronajímaných prostor. Samozřejmostí je možnost tvorby tabulkových a grafických reportů. Modul lze provázat na ostatní moduly systému AMI i na další externí systémy např. účetní systém, SAP, atd.
AMI Energie a odečty představuje komplexní řešení pro sledování provozních výdajů na energie (voda, plyn, elektřina,…) a jejich rozúčtování především pro vodárenské a teplárenské společnosti. Zahrnuje podporu provozně – technických kontrol technologií i odečtů měřidel včetně využití mobilního klienta. Modul poskytuje podklady pro energetický audit i pro revize zařízení. Přínosem je jednodušší kontrola nákladů a efektivnější rozhodování.
Hlavní přínosy řešení AMI:
- Přehlednější evidence stavu budov a úspory při jejich údržbě
- Úspora nákladů na správu budov a nemovitostí
- Zkvalitnění rozhodování v oblasti hospodaření s majetkem a zlepšení jeho využití
- Snížení investičních nákladů a nákladů na rekonstrukce, modernizace a opravy
- Zefektivnění procesů údržby a řešení požadavků na opravy
- Zlepšení bezpečnosti a požární ochrany areálu
- Zjednodušení tvorby reportů a podkladů pro vedení společnosti
- Zrychlení a optimalizace procesů pronájmů prostor
- Urychlení a zpřesnění sběru a zápisu dat, přístup k datům kdykoli a kdekoli
- Zajištění zpětné dosledovatelnosti prováděných činností

Další informace o systému AMI naleznete na internetových stránkách www.hsi.cz/ami
Jakub Hradil
obchodní manažer pro řešení AMI
tel. 224 809 520, e-mail: jakub.hradil@hsi.cz
Společnost HSI, spol. s r.o., člen skupiny Unicorn