Heineken spouští AI chatbota pro vyhledávání firemních dat
Skupina Heineken nasadila interního AI chatbota Hoppy na datové platformě SAP a ukazuje, jakým přínosem může být pro podniky umělé inteligence pro zefektivnění procesů a zjednodušení práce zaměstnanců. Hoppy v Heinekenu už nyní zkrátil dobu vyhledávání firemních dat z patnácti minut na jednu a dává tak zaměstnancům více času na důležitější úkoly. Nasazení interního chatbota pro vyhledávání dat je přitom jen první vlaštovkou v plánech Heinekenu na další využití AI především k automatizaci rutinních úloh.
Interní chatbot využívá pokročilé zpracování přirozeného jazyka a generativní AI funkce, které propojují data napříč firemními systémy a umožňují uživatelům jejich vyhledávání v preferovaném jazyce. Díky tomu odpadá nutnost manuálního a časově náročného vyhledávání informací, což urychluje a zjednodušuje každodenní práci zaměstnanců.
Řešení postavené na SAP Business Technology Platform a SAP Datasphere poskytuje Heinekenu jednotný datový model, který zajišťuje bezpečnější přístup k datům a zachovává jejich obchodní kontext. Hoppy umožňuje rychlé vyhledávání informací prostřednictvím přirozeného jazyka, vizualizaci dat a automatickou kontrolu, například při identifikaci chybějících údajů v objednávkách.
Hoppy už nyní zkracuje čas potřebný na získání informací z patnácti minut na jednu a uživatelé ho mohou využít v Microsoft Teams a dalších aplikacích. Do budoucna Heineken zvažuje rozšíření využití AI k automatizaci rutinních úloh a dalšímu zefektivnění vnitrofiremních procesů.
„Interní chatbot Heinekenu ukazuje, jak může AI změnit způsob uvažování firem o zjednodušení práce a zefektivnění procesů,“ řekl Manos Raptopoulos, obchodní ředitel SAP pro regiony APAC, EMEA a MEE.
Ilustrační foto: zdroj Heineken.
Foto Manos Raptopoulos: archiv SAP