fb
21. 6. 2022 15:22

Administrátoři IT musejí zvládat stále více uživatelů

Společnost ZEBRA SYSTEMS provedla průzkum mezi partnery a zjistila, že roste průměrný počet uživatelů, o které se dnes průměrně stará IT administrátor – každý ze 40 % českých IT správců se nyní stará o více než 150 uživatelů, 11 % dokonce o více než 300 uživatelů. Zvyšující se nároky ze strany uživatelů a zodpovědnost za bezproblémový chod firemních sítí prohlubují stres administrátorů a mohou v krajním případě vést k vyšší chybovosti či fluktuaci IT personálu.

Průměrná velikost firemní IT infrastruktury neustále roste a stejně tak se zvyšuje její důležitost v každodenním podnikání. To klade enormní nároky na zajištění chodu s minimálními výpadky a na zabezpečení před kybernetickými incidenty. IT administrátoři se dostávají pod tlak jak vedení podniků, tak uživatelů stále více závislých na řadě IT nástrojů a služeb, takže hledají způsob jak zvýšit svou produktivitu a přitom neslevit s bezpečnostních nároků.

Klíčová zjištění průzkumu:

  • O méně než 30 uživatelů se stará 9 % IT správců, 13 % se stará o 30 – 75 uživatelů, 38 % o 75 – 150 uživatelů, 29 % o 150 – 300 uživatelů a 11 % o více než 300 uživatelů.
  • Hlavním důvodem vysokého stresu IT administrátorů je vysoká zodpovědnost (71 % dotázaných), rostoucí nároky uživatelů (56 %), příliš mnoho využívaných nástrojů (29 %) a růst kybernetických útoků (27 %).
  • Klíčové ke zvýšení jejich produktivity je vyšší úroveň automatizace (70 %), integrace nástrojů pro IT správu (56 %), komfortní pracovní prostředí (37 %) a zvýšení firemních IT rozpočtů (26 %).

„Podle odhadů společnosti N-able lze dnes automatizovat až 90 % běžných aktivit IT administrátora,“ řekl k výsledkům průzkumu Ondřej Šabata ze společnosti ZEBRA SYSTEMS a dodal: „Nástroje typu N-able RMM či N-central umožňují jednak integrovat IT správu do jedné konzole a jednak převést rutinní úkoly do automatizovaného režimu a věnovat se aktivitám s vyšší přidanou hodnotou. Ušetřený čas pak dovoluje IT administrátorům efektivně spravovat více zařízení, uživatelů i zákazníků.“

Kalendář akcí
Konference - Semináře - Školení
Časopis IT Systems/Speciál
Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Archív časopisu IT Systems
IT Systems 4 IT Systems 3 IT Systems 1-2 IT Systems 12
Archív časopisu IT Systems Special
Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1