fb

Jak s Balíkobotem optimalizovat expediční procesy a ušetřit tak stovky tisíc ročně

GUMEXDí­ky za­ve­de­ní služ­by Ba­li­ko­bot.cz, kte­rá po­má­há fir­mám agre­go­vat da­to­vé na­po­je­ní na dop­rav­ce a zefek­tiv­nit sys­tém ex­pe­di­ce a sle­do­vá­ní zá­si­lek, se spo­leč­nos­ti GU­MEX, kte­rá je vel­ko­ob­chod­ním ex­per­tem na pry­žo­vé a plas­ti­kář­ské zbo­ží, po­da­ři­lo ušet­řit prá­ci dvou li­dí a sní­žit ná­kla­dy na ex­pe­di­ci o 750 ti­síc Kč roč­ně při ná­růs­tu ex­pe­di­ce o 15 %.

Společnost GUMEX působí na českém a slovenském trhu více než 25 let a ve svém sortimentu nabízí přes 10 tisíc položek, které distribuuje více než 12 tisícům zákazníků z řad firem a živnostníků v ČR a SR. Každý měsíc odesílá svým zákazníkům přibližně 3300 zásilek. V roce 2016 se rozhodla zautomatizovat proces expedice zboží a ovládat ho přímo z podnikového informačního systému.

Před zavedením služby Balíkobot expedovali v GUMEXU zásilky tři zaměstnanci (fakturantka, skladník a dispečer). Nejprve skladník zásilku připravil a označil interním identifikačním štítkem. Následně k ní fakturantka vystavila fakturu a dispečer dopravy opět ručně vygeneroval štítek ze systému dopravce (probíhaly časté výpadky a nutnost oprav), který nalepil na zásilku a k ní přidal vystavenou fakturu.

Největšími problémy byla časová náročnost celé expedice. Firma GUMEX působí ve dvou zemích a využívá služeb tří různých dopravců. To obnášelo komplikovanou správu ve třech různých systémech dopravců a způsobovalo vysokou chybovost. Vše bylo nutné zpracovávat a zadávat ručně, protože import a tisk štítků nebyl napojen na podnikový informační systém HELIOS. Ještě větší problém nastával v případě dohledávání zásilek, které bylo v Track & Trace systémech tří různých dopravců časově náročné. Celý proces expedice byl kvůli nedostatečné automatizaci při fakturaci a expedici málo efektivní a brzdil ho celkově vysoký objem činností vykonávaný různými zaměstnanci.

„Po zavedení služby Balíkobot jsme změnili procesy expedice. Fakturu i štítek vygeneruje skladník v rámci jedné operace pomocí přenosného terminálu. Vytištěnou fakturu pouze přibalí a nalepí štítek. Odpadla tak práce fakturantky a dispečera dopravy. Balíkobot používáme úspěšně v Česku i na Slovensku. Implementace trvala přibližně dva týdny a investice se nám vrátila do dvou měsíců. Díky Balíkobotu ušetříme 620 dní práce ročně, což představuje přes 750 tisíc Kč na personálních nákladech a expedujeme o 15 % zásilek více,“ říká Michal Kalkus z GUMEX, spol. s r.o.

Michal Kalkus

O službě Balíkobot:

Balíkobot je technologie určená všem podavatelům zásilek. Od internetových obchodů, kterým pomáhá rychle odbavit zásilky, až po výrobní firmy, které posílají desítky palet každý den. Balíkobot je integrován přímo do administrace ERP, WMS, e-shopových systémů nebo do vlastního řešení. Součástí integrace je tisk adresních štítků, validace dat, odeslání dat dopravcům, sledování zásilek (Track & Trace) a další služby probíhající automaticky nebo na jeden klik. Služba je na trhu od srpna 2014 a měsíčně pomáhá vyexpedovat přes 1,5 milionu zásilek a více než 190 tisíc palet.
Další informace najdete na www.balikobot.cz

„Díky možnosti propojit podnikový informační systém přímo s naší službou Balíkobot, kterou jde využívat i pro expedici celých palet, což je ideální právě pro logistiku v B2B segmentu, se změnil kompletní proces expedice zboží. Po technické stránce se jednalo pouze o doinstalování a nastavení Konektoru na Balíkobot,“ potvrzuje Martin Šauer, CEO nezávislé služby Balíkobot, a dodává: „Také sledování zásilek je nyní možné přímo z podnikového informačního systému. Navíc na něj lze navázat i další automatizované aktivity, jako je třeba odeslání poděkování zákazníkovi po doručení zásilky. Konektor na Balíkobot navíc pomůže řešit i případné reklamační procesy. Firma je schopna se včasně připravit na kontrolu zásilky a její zpětné naskladnění.“

Martin Šauer

Balíkobot zajišťuje firmám automatickou expedici zásilek a přímé napojení na 27 dopravců – celosvětových, českých i slovenských např. Česká pošta, PPL, DPD, Geis, GLS, Intime, Zásilkovna, Uloženka, TOPTRANS, DHL Express, Pošta bez hranic, Slovenská pošta, UPS, TNT, Slovak Parcel Service, Gebrüder Weiss CZ, Messenger a další. Podporuje více než 250 aktivních služeb dopravců, mezi kterými jsou balíkové přepravy, paletové přepravy, odběrná místa, ale i zasílání do celého světa. K realizaci přímého napojení lze využít jeden z 50+ připravených modulů v ERP, WMS nebo e-shopových systémech, případně se lze napojit přímo.

Balíkobot ušetří při expedici zásilek průměrně 36 % času zaměstnanců. Cena přepravy i uzavřené smlouvy s dopravci zůstávají zachovány. Balíkobot není dopravce, ale technologie pro automatickou expedici, tisk štítků a sledování zásilek. Expedice tak může probíhat přímo z firemního systému, je automatická a díky propracované validaci disponuje nulovou chybovostí. Hlavním přínosem pro firmy je ale úspora desítek procent času při expedici zásilek.

Balíkobot, GUMEX

Kalendář akcí
Konference - Semináře - Školení
Časopis IT Systems/Speciál
Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Archív časopisu IT Systems
IT Systems 10 IT Systems 9 IT Systems 7-8 IT Systems 6
Archív časopisu IT Systems Special
Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1