Uderman nasadil vlastními silami skladový systém Lokia WMS
Bez nutnosti fyzické přítomnosti dodavatele, pouze prostřednictvím několika internetových a telefonických konzultací, se podařilo slovenské společnosti Uderman, která provozuje síť internetových obchodů, nasadit nový skladový systém Lokia WMS od společnosti CCV Informační systémy. Rychlé a jednoduché zavedení tohoto cloudového řešení přitom obsahovalo jak využití RF čteček, tak i napojení na další interní systémy a firemní e-shop prostřednictvím otevřeného rozhraní.
Pro nasazení skladového software vlastními silami s podporou pracovníků dodavatele pouze na dálku se odhodlala slovenská společnost Uderman s provozem v Prešově zejména kvůli vzdálenosti dodavatele preferovaného řešení. Brněnská společnost CCV Informační systémy totiž sídlí takřka 500 km daleko, a proto se obě společnosti dohodly na vzdálené implementaci.
Komunikace mezi dodavatelem a společností Uderman probíhala prostřednictvím konferenčních hovorů, v rámci kterých byly zodpovězeny dotazy na užívání služby a nastaveny veškeré procesy. Jedinou fyzickou cestu mezi zákazníkem a dodavatelem tak absolvovala zásilka s RF čtečkou na ověření plné funkčnosti v dodávaném řešení.
V procesu implementace dodavatel nejprve společně se zákazníkem definoval způsob značení regálů, sloupců i buněk, a poté je zakreslil do skladového systému. Následovalo předání podkladů a pokynů, na základě kterých pracovníci firmy Uderman fyzicky provedli adresaci skladových míst a označili regály štítky s čárovými kódy.
Software Lokia WMS byl následně zákazníkem propojen on-line v reálném čase přes otevřené rozhraní s technologií REST API s dalšími interními systémy pro účetnictví a e-shopem. Samozřejmostí bylo i kompletní školení přes internetové sdílení obrazovek, které rozsahem odpovídalo běžnému nasazení u zákazníka.
Dnes již skladové řešení Lokia WMS poskytuje firmě Uderman informace o umístění veškerého zboží do úrovně skladové přihrádky a přehled o aktuální zásobě včetně rezervací zboží, nebo o disponibilní zásobě, což je možné využít pro zobrazení dostupného množství na e-shopu pracovních oděvů.
„Naším cílem bylo zejména získat lepší a vždy aktuální přehled o stavu skladu, odstranit zdlouhavé ruční zadávání dat z papírových dokumentů a zamezit záměnám zboží,“ komentuje Jakub Uderman z firmy Uderman, a dodává: „Minulostí je také nutnost přítomnosti fakturantky u příjmu a výdeje zboží a složitost těchto procesů.“
Do budoucna je plánováno další rozšíření integrace prodejních objednávek z provozovaných e-shopů, které ve skladovém systému plní úkoly pro řízené vyskladnění.