DHL Supply Chain využije umělou inteligenci pro správu dat i zákaznickou podporu
Spousta firem dnes hledá způsoby, jak efektivně využít možnosti umělé inteligence, s níž jsou spojena velká očekávání, jenže není vůbec snadné najít cestu, jak technologie AI vhodně integrovat do podnikových procesů. DHL Supply Chain (DHL) je příkladem firmy, která se AI opravdu nebojí a zavádí ve velkém měřítku řadu nástrojů s AI, které například vylepší správu dat, zlepší analytické schopnosti, zvýší efektivitu při sestavování cenových nabídek a poskytování přesnějších odpovědí zákazníkům. S projektem implementace generativní AI pomáhá DHL společnost Boston Consulting Group (BCG).
S podporou Boston Consulting Group vyvinula DHL aplikace využívající AI, které jsou přizpůsobeny jejím specifickým potřebám. Ve společnosti DHL Supply Chain také vznikl speciální tým pro oblast generativní umělé inteligence, který má na starosti správu aktuálních aplikací a urychlování vývoje budoucích možností využití umělé inteligence.
První aplikací v DHL s generativní umělou inteligencí je sofistikovaný nástroj pro očišťování dat, který bude v DHL používat tým Solutions Design. Tento nástroj očistí data poskytnutá potenciálními zákazníky, roztřídí je a uskuteční jejich první analýzu. Technici DHL díky tomu obdrží přesná data pro rychlou a efektivní přípravu požadovaných logistických řešení.
Druhá aplikace v DHL založená na generativní umělé inteligenci podporuje prodejní týmy tím, že jim v počátečních fázích přípravy nabídky poskytuje důležité informace. AI urychluje analýzu požadavků klienta a umožňuje tak prodejnímu týmu rychle vytvořit přesnější a individualizované nabídky. Nástroj zajistí předběžné zpracování dat, aby mohly prodejní týmy cíleně zaměřit svou pozornost na specifické potřeby daného zákazníka.
„Generativní umělá inteligence zásadně mění způsob, jímž zpracováváme data a připravujeme nabídky. Díky očištění dat od potenciálního zákazníka a jejich posouzení před sestavením logistických konceptů mohou být naši technici mnohem produktivnější. Generativní umělá inteligence nám pomáhá také se čtením a vyhodnocováním nabídek, abychom se mohli soustředit na přípravu řešení, která jsou individuálně přizpůsobená požadavkům zákazníka.,“ uvedl Markus Voss, globální vývojový ředitel společnosti DHL Supply Chain.
DHL také využívá komerční aplikace s integrovanou generativní umělou inteligencí v týmech, které se věnují právní oblasti a zákaznické podpoře. Tyto nástroje mohou pomáhat například s přípravou stručného přehledu poptávky zákazníka, se zpracováním právních dokumentů a obecně mohou podporovat zaměstnance při řešení požadavků klientů.
„Tyto nástroje využívající umělou inteligenci jsou praktickými aplikacemi, které umožní transformaci důležitých obchodních procesů. Za pozornost stojí především skutečnost, že naše aplikace s umělou inteligencí jsou zaměřeny na zlepšování našich analytických schopností, abychom dokázali hlouběji porozumět situacím našich zákazníků a poskytovat jim ještě větší přidanou hodnotu. Díky nejmodernějším technologiím jsme tak schopni poskytovat ještě lepší služby a uspokojovat jejich požadavky s ještě větší precizností a efektivitou,“ říká Sally Millerová, globální ředitelka IT ve společnosti DHL Supply Chain.
Foto: DHL Supply Chain