Bosch ČR nasadil řešení asistované reality DynaEdge AR pro servis zařízení v terénu
Technické oddělení společnosti Robert Bosch České Budějovice spolupracuje při opravách a údržbě různých zařízení s pracovníky, kteří musí v terénu řešit neočekávané situace vyžadující znalosti technologických souvislostí. To vyžaduje mnohdy konzultaci a pomoc se vzdálenými specializovanými odborníky. Bosch proto nasadil řešení asistované reality DynaEdge AR. Chytré brýle propojené s minipočítačem pomáhají řešit technikům obtížné problémy při servisu různých zařízení v terénu. Vzdálený odborník vidí při opravě to, co technik, navádí ho hlasem a do jeho zorného pole posílá potřebná schémata a podklady.
Při hledání optimálního řešení vyzkoušela společnost Bosch různé technologie včetně přenosu hlasu a videa pomocí mobilních telefonů. Řada z nich narážela na stejný problém – nabízela vhodný způsob vzdálené podpory, ale omezujícím faktorem byla integrace do firemního prostředí a systémů, které vyžadují vysokou míru zabezpečení. Těmto požadavkům nakonec vyhovělo řešení od Dynabooku v podobě chytrých brýlí DynaEdge AR Smart Glass se softwarem VisionDE. Jejich funkce může uživatel spravovat pomocí grafického uživatelského rozhraní viditelného v jeho zorném poli. Ve chvílích, kdy obraz nepotřebuje, může displej otočit. Minipočítač DynaEdge, který je s brýlemi propojen, nabízí několik možností ovládání a navigace. K dispozici jsou velká směrová tlačítka na těle počítače a také dotykový ovládací panel a programovatelná tlačítka na brýlích.
Vzdálený odborný pomocník přitom vidí přesně to, co sleduje a komentuje mobilní technik, a na svém počítači může procházet schémata a výkresy opravovaného zařízení. Po spuštění režimu prezentace může servisní pracovník tyto dokumenty díky brýlím na místě vidět a s odborníkem komunikovat ohledně konkrétního způsobu řešení.
Další praktickou funkcí je možnost natáčení audiovizuálních záznamů a pořizování fotografií. Technik tak může zaznamenat celý proces údržby nebo opravy a ten pak využít pro školení dalších pracovníků nebo jako report provedené práce.
Společnost Bosch nyní zvažuje nasazení zařízení pro asistovanou realitu do dalších míst po celém světě. Kromě ČR už bylo zařízení úspěšně využito pro podporu během transferu výrobní technologie do závodu v Mexiku.