fb
IT Systems 5/2021 Trendy ICT 21. 6. 2021 14:05

Nové technologie umožňují být blíže k zákazníkům

Role technologií pro rozvoj a přežití firem je nezastupitelná. Lze říci, že začíná nová éra, kdy společnosti soutěží mimo jiné i tím, jak umějí využít technologie. Podle studie Accenture Technology Vision 2021 věří 89 % vedoucích pracovníků, že schopnost jejich firem generovat obchodní hodnotu bude stále více vycházet z možností jejich technologické architektury.

Takové formování budoucnosti bude vyžadovat, aby společnosti při svém dalším rozvoji dodržovaly tři klíčová pravidla. Za prvé, leadership vyžaduje zejména technologický leadership. Éra „rychlých následovníků“ skončila, neustálé změny jsou už trvalé a lídry zítřka budou ti, kdo staví technologii do popředí své obchodní strategie. Zadruhé, lídři nebudou čekat na tzv. „nový normál“, ale přehodnotí a přebudují své prostředí nebo obchodní model pomocí radikálních způsobů myšlení a postupů. Za třetí, lídři přijmou širší společenskou odpovědnost, budou cíleně navrhovat a využívat technologie s pozitivními dopady daleko za hranice svého podnikání, aby vytvořili lepší a udržitelný svět.

Příkladem mohou být velké globální značky a lídři trhu, jako je je Ralph Lauren, Adidas, Levi's a Yves Saint Laurent.

Personalizovaná móda a digitální kontrola pravosti

Dobrým příkladem je značka Ralph Lauren, která posunuje svět módy za použití technologií do zcela osobního zážitku. Zatímco možnost částečné úpravy v podobě zkrácení/prodloužení délky či dodatečné výšivky nabízela firma již dříve, v roce 2020 představila novou digitální platformu, pomocí níž si zákazníci mohou navrhnout unikátní bundu podle svých představ. Ta je následně vyrobena přesně na míru na základě jimi zadaných požadavků.

„Vedle toho společnost také představila program Digital ID, kde se pomocí jedinečného QR kódu na oděvu mohou zákazníci přesvědčit, že se jedná o pravý výrobek a nikoliv napodobeninu. Ralph Lauren tímto zajišťuje autentičnost svých výrobků, a zároveň poskytuje zákazníkům detailní informace o produktu a jeho dodavatelském řetězci. Společnost následně může poskytnout i stylingové tipy, jak vhodně párovat zakoupený kus oděvu s jinými produkty z nabídky,“ říká Martin Šrůma z Accenture.

Digital ID

Čipy v kopačkách i oblečení

Také přední výrobce sportovního oblečení Adidas zapojuje zákazníky do digitálního světa. Ve spolupráci s asociací FIFA zabudoval nositelné čipy do jedné z edic fotbalových kopaček. Na základě pohybu hráče, který má kopačky na sobě, se pak formuje jeho avatar ve videohře FIFA. Adidasu se tímto daří vytvářet jedinečnou zkušenost pro sportovce i fanoušky her, která kombinue zážitky z fyzického a digitálního světa. Zároveň oslovuje zákazníky zcela novým způsobem a buduje pozici inovátora v oboru.

Čipy Jacquard od společnosti Google používají ve svých oděvech také například Levi's a Yves Saint Laurent a dodávají bundám, batohům a dalšímu oblečení nové funkční vlastnosti. Například čip zabudovaný v bundě po spárovaní s telefonem umožňuje přijmout hovor či přehrávat hudbu pouhým poklepáním na danou část oděvu a uživatelé tak nemusí telefon vytahovat z kapsy při běhu nebo jízdě na kole,“ říká Martin Šrůma z Accenture.

Kalendář akcí
Konference - Semináře - Školení
Časopis IT Systems/Speciál
Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Archív časopisu IT Systems
IT Systems 6 IT Systems 5 IT Systems 4 IT Systems 3
Archív časopisu IT Systems Special
Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1