Jak využít AI ke zvýšení prodejů?
Promo Forecast AI je jedno z nejzajímavějších vlastních řešení firmy Sluno. Na základě dat z promočních prodejů dokáže pomocí umělé inteligence přesně určit, jaký produkt bude mít v nadcházejících akcích největší úspěch. Obchodníkům i dodavatelům tak poskytuje plnou kontrolu nad celým procesem přípravy promocí od výběru zboží, stanovení ceny až po precizní analytiku na konci akce.
Životní náklady vlivem současných okolností ve světě rostou a zákazníci se tak musí mnohem pečlivěji rozhodovat, jak naloží s obsahem své peněženky. A to zcela logicky staví nové výzvy i před prodejce. Zejména pak v oblasti promocí, do které dle dostupných dat v poslední době směřuje přes 58 % výdajů českých zákazníků. Jak uvádí zpráva Svazu obchodu a cestovního ruchu za rok 2021: „Každá druhá koruna v rámci maloobchodu je utracena v akci.“ Retaileři v této situaci hledají způsoby, jak celý proces nastavit mnohem efektivněji — jak vypočítat objem zboží, který se v akci prodá, jak správně kombinovat více produktů napříč kategoriemi, aby nedošlo k jejich vzájemné kanibalizaci, nebo lépe odhadnout stav zásob. S tím vším si dokáže poradit Promo Forecast AI. Stačí k tomu velmi málo, pouze historická data prodejů.
Plná kontrola nad prodejem v akcích
Promo Forecast AI vychází z algoritmů strojového učení a analýzy velkých objemů dat. Důležitým aspektem pro jeho vznik byly zkušeností našich kolegů, kteří působili řadu let na straně obchodních řetězců. I díky tomuto faktoru je výsledné řešení nejen efektivní, ale rovněž velmi intuitivní na ovládání a připravené k okamžitému využití pro řetězce se stovkou prodejen i pro ty malé retailery. Současně poskytuje pomoc s promocemi i dodavatelům retailerů. Ti také hledají odpověď na otázku, kolik se prodá v akci kterého produktu.
Rutinní provoz je extrémně rychlý a dokáže pokrýt všechny hlavní požadavky retailerů. Obchodník může sledovat jednotlivé prodejny, jejich možný potenciál v segmentu promocí, pozorovat vývoj marže za různé časové období a celkově tak lépe porozumět tomu, co se v akcích událo. Dokáže přesně určit, v jaký moment může být položka vyprodaná a včas tak na danou situaci reagovat a informovat své zákazníky. Výsledky lze navíc snadno propojit s ERP i BI systémy, stejně jako s kalendářem promocí.
Vedle větší přesnosti plánování vede zavedení technologie až k 15% navýšení výtěžnosti promočních a sezónních obratů, stejně jako k podstatnému snížení nadzásob po akcích, což je dle výsledků našeho testování pro obchodníky jeden ze zásadních benefitů.
Hlavní přínosy systému Promo Forecast AI:
- Snížení skladových zásob a nadměrného zásobování
- Zvýšení dostupnosti zboží na regálech
- Zrychlení a zpřehlednění procesu plánování promocí
- Efektivní výběr produktů, které přinesou největší zisk
- Podrobná analytika; přesné měření dopadů každé akce
- Připraveno pro všechny promo mechaniky
- Jednoduše přizpůsobitelné webové rozhraní
Jasná odpověď na složitý úkol
Implementace celého řešení probíhá v řádu několika týdnů. Vše lze zvládnout se stávajícím technickým vybavením a zaměstnanci, takže není nutné obsazovat nové pozice. Jediné, co systém potřebuje, jsou vstupní data a historie prodejů ideálně alespoň za tři předchozí roky, ale postačí i dva. Z dat může Promo Forecast AI mimo jiné vysledovat různé sezóny a vlivy, např. otevírání nových prodejen konkurence, pořádání významných sportovních nebo kulturních událostí, vývoj počasí apod.
Systém dokáže pracovat se všemi typy promo mechanik (korunové, procentní nebo množstevní slevy, akce 2+1, WIGIG atd.), stejně tak je možné přidat i nové postupy a doplnit vlastní parametry podle přání a požadavků konkrétního prodejce. Přizpůsobit můžeme jazyk i terminologii. Lze nastavit i správné procesy týkající se akcí.