
N‑able rozšiřuje své řešení zálohování o pokročilou detekci hrozeb
N-able rozšířil možnosti svého řešení Cove Data Protection o službu Anomaly Detection as a Service (ADaaS). Tato proaktivní služba posiluje obranu zmíněného řešení proti útokům zaměřeným na zálohy a je integrována přímo do architektury Cove, což mimo...

MawisUtility: 15 let digitální podpory stavebního řízení
InzerceZískat stavební povolení v České republice znamená projít řadou kroků, jejichž součástí je i vyjádření správců dopravní a technické infrastruktury k existenci jejich sítí na území plánované stavby. Tento proces je pro stavebníky často složitý, časo...

Jak řídit tým s volnými pravidly docházky?
Základem je důvěra
Stále více firem pracuje ve volnějším režimu, pokud jde o docházku nebo pracovní dobu a samotné pracoviště. Pomalu, ale jistě jsou pryč doby, kdy byla pracovní doba pevně stanovena, zaměstnanec přišel do práce a pomocí tzv. píchaček označil svůj příc...

Základem chytrého města jsou chytré budovy
Chytré budovy mění způsob, jakým vnímáme provoz nemovitostí. Díky propojení jejich technologií, dat a automatizaci se stávají efektivnějšími, udržitelnějšími i bezpečnějšími. Zároveň tvoří základ budoucích chytrých měst, kde budovy nefungují izolovan...

3Dfindit – chytré vyhledávání 3D modelů
a sestav pro moderní firmy
InzerceMáte v databázi tisíce 3D dílů a stále dokola řešíte problém, že potřebný díl nemůžete najít? Vznikají vám duplicitní soubory, které komplikují práci i správu dat? Právě na tyto výzvy reaguje 3Dfindit – pokročilý systém pro vyhledávání 3D dat na zák...

Pro dosažení reálných přínosů AI nestačí jen nadšení
Umělá inteligence se v českých firmách rychle zabydluje. Z nástroje technologických nadšenců a vývojářů se stává běžná součást našeho každodenního života, která má potenciál měnit fungování firem a institucí. Jak ale poznat, zda je umělá inteligence ...

Pro využití potenciálu AI není rozhodující technika, ale přístup
Devadesát procent úspěchu je mindset, říká Filip Dřímalka
Závěry z jedné z největších letošních akcí k umělé inteligenci, The State of AI, ukazují na výrazný rozdíl mezi českými firmami v přístupu k AI. Podle experta na digitální inovace a organizátora akce Filipa Dřímalky se podniky dělí na dva tábory: zat...

Progress Software rozšiřuje nabídku AI asistentů pro tvorbu kódu
Progress Software představil výrazné rozšíření AI funkcí pro vývojáře v rámci vydání nových verzí knihoven Telerik a Kendo UI. Po úspěšném uvedení AI asistentů pro tvorbu kódu v Telerik UI for Blazor a KendoReact nyní Progress rozšiřuje tuto technolo...

Trendy digitalizace v českém pojišťovnictví
Neživotní pojištění digitalizuje rychleji, roste samoobslužnost a využití AI
Digitalizace již není volbou, ale nutností i v segmentu pojišťovnictví. Klíčovým trendem je důraz na samoobslužnost klienta, bezpapírové procesy a využívání umělé inteligence například při likvidaci pojistných událostí nebo pokročilých digitálních ná...

První kvantový počítač v Česku byl spuštěn v Ostravě
Na VŠB – Technické univerzitě Ostrava byl za přítomnosti významných českých i evropských představitelů slavnostně spuštěn první český kvantový počítač. Je to jeden z prvních kvantový počítačů v Evropě, dostal název VLQ a je instalován v IT4Innovation...

Nová generace zařízení GFI KerioControl přináší rozšířenou konektivitu a vyšší výkon
Společnost GFI Software představila novou generaci hardwarových zařízení GFI KerioControl, která přináší rozšířenou konektivitou a vyšší výkon v celé modelové řadě NG. Ta zahrnuje modely s odstupňovaným výkonem, tak aby uspokojila potřeby zabezpečené...

Michal Čábela se stal obchodním ředitelem ANECTu
Česká technologická společnost ANECT pokračuje v posilování svého vedení. Na pozici obchodního ředitele nastupuje Michal Čábela, zkušený odborník s dlouholetou praxí v oblasti řízení kybernetických rizik. ...

Když chatbot poradí špatně, kdo za to nese odpovědnost?
Právní aspekty nasazení AI v zákaznické podpoře
Chatboti využívající umělou inteligenci (AI) se rychle stali běžnou součástí zákaznické podpory. Firmy je nasazují kvůli jejich dostupnosti 24/7, schopnosti rychle reagovat a výraznému snížení provozních nákladů. Zákazníci si zvykli na okamžité odpov...

Zákazník v roce 2025 čeká víc než fakturu
aneb Digitální transformace v energetice
Energetika prochází stejně jako jiné segmenty zásadní proměnou. Ztrácí status klidného odvětví – digitální očekávání zákazníků nutí přepisovat zavedená pravidla. Zatímco dříve stačila klientům smlouva, záloha a faktura, dnes to pro většinu znamená je...

Datové schránky přichází hned s několika praktickými vylepšeními
Uživatelé datových schránek se ve druhé polovině září dočkali několika vylepšení. Používání datových schránek je díky nim výrazně pohodlnější. První velká změna je možnost přepínání mezi schránkami v rámci jednoho přihlášení. Uživatel, který vlastní,...