fb

AI a Business Intelligence

AI je jako džin vypuštěný z láhve

Ale láhev je pryč…

Nezáleží na tom, jestli jste malý start-up, velký podnik nebo něco mezi tím. Pokud si myslíte, že to není důležité, pokud si myslíte, že to můžete ignorovat a strčit hlavu do písku, bude vás to v budoucnu bolet. A ne ve vzdálené budoucnosti, ale v bl...

Budou váš kamerový systém řídit AI agenti?

5 trendů roku 2025 podle Milestone Systems

Inzerce

Patříte mezi integrátory nebo prodejce bezpečnostních řešení? Následující postřehy od technického ředitele společnosti Milestone vám v kontextu současné AI revoluce můžou přijít vhod. Milestone Systems je přední světový výrobce softwaru pro správu k...

Nová éra kamerových systémů s AI

Nové možnosti pro domácnosti, firmy i města

Kamerové systémy už zdaleka nejsou jen očima, které vidí to, co vy zrovna vidět nemůžete. Chytré kamery s AI, které už jsou dnes běžně dostupné a cenou se od svých předchůdců v zásadě moc neliší, dokážou myslet, učit se a předpovídat. Představují rev...

Churn management: Jak efektivně zvládnout prevenci odchodu zákazníků

Schopnost udržet si zákazníka je v konkurenčním prostředí klíčová pro každou společnost. Marketing vytvořil širokou škálu metod, jak zákazníka udržet, ale většina z nich je spojena s náklady, např. poskytnutí retenční slevy, nebo se metoda nedá aplik...

Od papíru k AI:

Digitální transformace certifikované výroby

Inzerce

Certifikovaných provozů přibývá. Především těch, které jsou auditovány na plnění některé z norem managementu kvality (QMS) nebo systémů environmentálního managementu (EMS). V zájmu udržení certifikace jsou čím dál více aplikovány systémy sběru, prop...

Energetika se mění před očima

AI je klíčem k její budoucnosti

Energetika bývala konzervativním odvětvím. Dnes už to neplatí. V časech klimatických závazků, decentralizované výroby, volatility trhů a rostoucích požadavků na stabilitu sítě je tento sektor jedním z nejdynamičtějších. ...

Embedded AI

Umělá inteligence, která zůstane v provozu

Umělá inteligence se pevně usadila v prezentacích, strategických plánech i rozvojových iniciativách řady firem. Málokdy se ale dostane až do ostrého provozu, kde by mohla skutečně ovlivnit efektivitu nebo náklady. Skutečnou výzvou totiž není vytvořit...

Dataři už se nepředřou

AI zpřístupňuje data napříč firmou, na plně autonomní agenty si ale ještě počkáme

Místo hodin strávených nad SQL dotazy stačí pár minut povídání s AI. To je malá, nikoli však bezvýznamná ukázka toho, jak pokroky v umělé inteligenci mění svět datových specialistů. Nové nástroje umožňují pracovat s daty rychleji a efektivněji, navíc...

Mýty kolem generativní AI

Diskuse o generativní umělé inteligenci jsou plné extrémů – na jedné straně optimistické vize plné automatizace, na druhé straně obavy z masového zániku pracovních míst. Skutečný přínos těchto technologií se však ukazuje být někde uprostřed – v pečli...

Jak zajistit důvěru a bezpečnost při zavádění AI agentů

Při implementaci AI ve firmách je klíčová správa dat

Zavádění agentní AI bez silného datového základu a jasných mantinelů představuje riziko. Co by měly firmy udělat, než začnou nasazovat chytré agenty? Umělá inteligence se rychle stává běžnou součástí podnikových procesů, ale otázka bezpečnosti zůstá...

Bojujete s nasazením AI? Nejste v tom sami

a není to jen technologií 1. část

Umělá inteligence se stala firemním evergreenem. Všichni o ní mluví, někteří ji zkoušejí, málokdo ji opravdu využívá. Proč? Protože hlavní problém většinou neleží v technologii samotné, ale v kultuře firmy, lidech a přístupu vedení. Jestli čekáte, že...

Kde a jak využít AI

Jak najít místa, kde využít AI, a nenechat se strhnout módními trendy?

Tlak na adopci nových technologií je ve velkých organizacích enormní a s umělou inteligenci to není jinak. Nejenže může pomoci zjednodušit stávající procesy, ale také s sebou nesou příslib revoluce ve fungování celé společnosti. Firmy se tedy oprávně...

Chytřejší služby, nižší náklady: Jak AI proměňuje call centra

Efektivní komunikace je zásadní pro úspěch firem a budování vztahů se zákazníky. Pokud je firma schopna reagovat na dotaz zákazníka do 5 minut, její šance na úspěšné uzavření obchodu jsou až 90 %. Pokud reaguje do 10 minut, naděje na obchod spadne na...

InfoConsulting

Pomůže AI průmyslu ven z krize?

Připravte se na změnu pravidel hry

Názory na AI v průmyslu se různí. Přichází spása, nebo je AI ve výrobním sektoru jenom uměle nafouknutá bublina, která brzy splaskne? Pravdu ukáže až budoucnost, ale už teď se ví, že AI má potenciál změnit celé odvětví....

Nový nástup umělé inteligence

klíčové je trénování modelů, inference a přístup RAG

Třicátý listopad 2022 byl dnem, který změnil historii. Právě tehdy byla totiž pro veřejnost uvolněna aplikace ChatGPT od společnosti OpenAI. Od té doby uplynulo jen necelé tři roky, během nichž jsme zaznamenali raketový nárůst zájmu o umělou intelige...

Časopis IT Systems/Speciál
Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Archív časopisu IT Systems
IT Systems 6 IT Systems 5 IT Systems 4 IT Systems 3
Archív časopisu IT Systems Special
Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1