fb

CRM, DMS a docházkové systémy, ITIL 4 a firewally

Obsahu aktuálního vydání IT Systems dominují témata CRM a DMS, což jsou zkratky, se kterými se v oblasti podnikového IT setkáváme již mnoho let, ale přesto bychom jim stále měli věnovat pozornost. Rozhodně se totiž nejedná o vyřešenou a uzavřenou záležitost, protože nové technologie přináší také nové možnosti, a to jak do oblasti řízení vztahů se zákazníky, tak i do oblasti správy dokumentů, jejich digitalizace a řízení oběhu v rámci workflow, protože až s ním dostává DMS skutečný smysl.

Když k tomu přidáte technologie umělé inteligence a nové možnosti analýzy a vytěžování velkých dat, zjistíte, že obě zmíněné oblasti (CRM i DMS) se dramaticky mění. Stejně jako svět kolem nás, a to nejen vlivem technologií, ale především vlivem nastupující generace, jejíž postoje v životě i zaměstnání charakterizují imperativy Mobile First a Digital First.

V aktuálním vydání IT Systems jsme se také ve větším míře zaměřili na odvětví, která jsou specifická velkým množstvím různých regulatorních opatření. Jde o veřejný a státní sektor, zdravotnictví, banky a finanční organizace. I v těchto odvětvích hrají informační technologie stále významnější roli. Víte například, že od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví povinně využívána metoda BIM. Ta zahrnuje digitální informační model stavby i celého jejího životního cyklu. Podle zkušeností ze zahraničí pomůže tato forma digitalizace stavebnictví zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy.

A víte, že letos vyšel nový Zákon o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací, který upravuje podmínky webů pro státní a samosprávné instituce? Michaela Grygaříková z Masteru vám prozradí, jaké novinky začínají platit, a poradí, jak postupovat, pokud chcete svůj web nebo aplikaci zpřístupnit.
S Davidem Zažímalem, který řídí IT v Jihlavské nemocnici jsme si zase povídali o tom, jak vypadá kritický výpadek v nemocnici, jaké specifické problémy řeší a proč například musí nakupovat odolnější popisky počítačů, než je obvyklé v jiných provozech.

Nové technologie pronikají také do oblasti evidence docházky. V posledních letech se tak výrazně proměňuje podoba docházkových systémů, které nabízí nejen úsporu práce pro mzdové účetní, ale lze je rovněž využívat pro lepší kontrolu nad zaměstnanci, zvýšení bezpečnosti, usnadnění řady vnitrofiremních procesů, lepší komunikaci, přehlednost a dohledatelnost. Více vám prozradí Michal Hochman z Iresoftu a Jan Gřeš z GIRITON Systems, kteří mají s vývojem moderních docházkových systémů bohaté zkušenosti.

Nenechte si také ujít další díl seriálu Honzy Škrabánka z Alvao o ITIL 4, který se tentokrát věnuje řídícím principům, které jsou možná tím nejpraktičtějším, co v novém ITIL najdete. Proto si v IT Systems všech sedm řídících principů detailně představíme.
Na závěr bych vás chtěl ještě upozornit na článek Lukáše Solila z AEC, který se podrobně věnuje řízení firewallových politik. V prvním díle miniseriálu, který pro vás připravil, popisuje obvyklé chyby, se kterými se v praxi setkává, a nabízí pár základních rad, jak se jim vyhnout. Do dalšího čísla si pak připravil podrobnější doporučení, jak firewall správně nastavit.

Doufám, že nyní jsem vás již dostatečně navnadil a přesvědčil, abyste se začetli do aktuálního vydání IT Systems, které opět nabízí spoustu inspirace a námětů, jak využít IT ve vašem podniku nebo organizaci. Přeji vám příjemné čtení.

Můžete si je objednat v klasické papírové, nebo v elektronické podobě:

Vložit do košíku

Pokud se vám bude časopis IT Systems líbit natolik, že byste se chtěli stát jeho předplatitelem, můžete jej objednat zde - roční předplatné IT Systems.

Kalendář akcí
Konference - Semináře - Školení
Časopis IT Systems/Speciál
Aktuální číslo časopisu IT Systems Aktuální číslo časopisu příloha #1
Archív časopisu IT Systems
IT Systems 10 IT Systems 9 IT Systems 7-8 IT Systems 6
Archív časopisu IT Systems Special
Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1 Aktuální číslo časopisu příloha #1